Kanske sälja hamster
Kollar bara om någon är intresserad av en dvärghamster (helvit) som jag ska försöka bli av med, det är min systers hamster som hon vägrar ta hand om (för att den ”bits”, vilket den inte gör förutom om den känner sig mycket hotad).
Då min lillasyster randomly kom på en dag att hon skulle köpa en hamster och skaffade den samma dag (inte jättebra, jag vet) så kommer den från en djurbutik. Bodde först med sin syster i ett glas akvarium i min systers rum men då dem började bråka, bitas och slåss så separerade vi dem, en i mitt rum (jag hade ett akvarium färdigt redan då jag skulle starta en guldhamster uppfödning, det blev uppskjutet).
Info om hamstern:
—————————————————————
*Från en djurbutik
*Hona
*Dvärghamster, rysk vintervit (antagligen blandning då den är från djurbutik dock)
*Ska testa henne för diabetes, skriver resultat här sen
*Alltid varit frisk
*ÄLSKAR att gräva tunnlar
*Gillar oftast inte att bli uppburen men om hon är glad så låter hon en gärna plocka upp henne
*Går upp ganska ofta på dagarna för att äta, springa, dricka vatten etc…
*Letar efter hennes papper vi fick när hon var köpt
*Runt 1 år gamla, vet inte exakta födelsedatumet
*Om hon säljes så får man med sig hus, sandlåda och lite mat+matskål
Stockholm, förlåt att jag svarade sent
Hej, lite mer akut att jag säljer hamstern då jag precis fått reda på att vi ska flytta utomlands i ett år.
Vad säger era föräldrar om att du säljer hamstern? Det är ju trots allt deras ansvar.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Är intresserad! Har skickat PM.