Hamster iFokus

Hamster

Etiketterbeteendedvärghamster
Läst 173 ggr
felicia.aaa00
2024-12-28 00:47
0

Hjälp!!!

Hej, jag lägger nu upp här då jag bara får svaren att min hamster är sjuk jag ska till veterinären, hon är understimulerad etc! Så jag testar här och vill ha ärliga svar, jag upptäckte den 27 november 2024 att min hamster som vi köpte i djuraffär den 27/10-2023 som då va mellan 8-10 veckor, att hon började bita oss hela tiden,vi kunde sätta ner handen och hon biter så man blöder och vägrar släppa, hon vill inte ha nötter eller något, vi uppsökte veteinär och kom tillbaka lika oventande som innan! Dom sa ingenting visste ingenting och gjorde ingenting! Jag kan inte längre hålla i min hamster utan att hon biter mig, vill inte ha nötter eller något! Kan detta vara ett beteende dom har när dom börjar bli gamla?! De dom sa på veterinären att först så har hon en tumör sen har hon inte det, sen ska vi få undersökningen gratis och sen så fick vi faktura på 2000 kr och de ända hon gjorde va att DRA upp min hamster i kindpåsen att hon skriker, och försöka trycka in en pinne i munnen på henne! Hon försökte att vi skulle ge LUGNANDE och SMÄRTSTILLANDE i 2 veckor totalt för att bara testa vilket vi inte gjorde då hon inte skulle klara av de och detta 2 recept va till för katter..

Hon är en dvärghamster

Cireea
2024-12-29 17:50
1

Min första undran är, kommer beteendet fram endast i buren eller också utanför? Om du skopar upp hamstern i en kopp eller liknande och sen hanterar henne utanför buren, hur fungerar det?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

felicia.aaa00
2024-12-29 21:13
0

#1: Hon bits fortfarande utanför! Har testat de och de hjälper inte

Cireea
2024-12-30 00:29
2

Då låter det som att hon kan ha väldigt ont. Svårt att veta var och hur ni kan hjälpa på bästa sätt när hamstrar är bytesdjur som döljer smärta in i det sista. När dom börjar bitas och inte accepterar hantering brukar det innebära att smärtan gått långt.

Hade uppsökt ny veterinär, förslagsvis en exotisk veterinär med kunskap om just hamstrar och se hur det besöker går.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Pyttelite
2024-12-30 00:30
2

Srgör ger ni inte smärtstillande som veterinären föreslog?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Pyttelite
2025-01-07 07:01
1

Hur har det gått?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

[GTBLovesAnimals]
2025-03-20 13:22
1

Hur gick det