Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhamsterbottenmaterial
Läst 60 ggr
Flerbarnsmamma
2024-12-15 08:54
0

Easy strö?

Hej på er!

Har hittat detta och undrar om det är okej/säkert att ha till hamster (guldhamster)
Tänkte eventuellt blanda med Toalätt strö och kanske även lite färgade carefresh längst upp.

Har ni annars att bättre alternativ som inte är superdyrt, kommer bo i ett Ikea Detolf skåp så gott om plats.

Bilder raderade på grund av upphovsrättsskäl

• Redigerat 2024-12-15 13:26 av Cireea
Cireea
2024-12-15 13:35
0

Har du kikat i vår artikel om Bottenmaterial för fler tips?
Just Toalätt är inte särskilt bra att gräva i, jag har alltid använt det till sjuka eller skadade djur där vanligt Bottenmaterial är uteslutet. Även vid allergi. Men annars avstår jag från just Toalätt.

Jusy Easyströ är väl lite som Lättströ, vissa gillar det medan andra inte gör det. Jag upplever det som hemskt dammigt. Men du kan ju alltid testa och bilda din egen uppfattning om hur ströet fungerar för dig.

Mina bäst tips på Bottenmaterial är:

1. Yesbox Deluxe (viktigt att det är deluxe) från Granngården.
    Det är dammsuget spån vilket gör att det inte dammar såsom andra kutterspån kan göra. Rekommenderar att du vädrar det innan användning. Det här har jag kört på i flera år och aldrig upplevt problem.

2. Millamore.
    Det är absolut dyrare än exempelvis Yesbox men om du ändå ska blanda flera olika substrat så tänker jag att det kan gå ändå.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck