SHF: Tipsar om att prova att ställa ut i Knivsta!
Hej,
Mitt namn är Angela och jag sitter i styrelsen för Svenska hamsterföreningen. Jag vill tipsa om att det finns många spännande event och utställningar på gång i föreningen.
En som är närmast i tid är en utställning i Knivsta, som inte är allt för långt ifrån Stockholm. På den här utställningen har vi bjudit in utländska domare från England och Finland. Det är ett unikt tillfälle att ställa ut inför utländska domare eftersom det inte sker så ofta. Har du inget speciellt för dig den 13/7, tycker jag att du borde prova på att ställa ut din hamster. Det är större chans att vinna en fin rosett i Pet-klassen. Eller så är din hamster så fin att den får en annan utmärkelse i form av ett hederspris.

Bild 1 på min hamster Hamtaro som tittar på sina rosetter 2021.
Du som inte har provat att ställa ut någon gång tidigare kan göra det utan att vara medlem i föreningen. Alla guldhamstrar och dvärghamstrar är välkomman att ställa ut i Pet-klassen som inte har lika höga krav som Standard-klassen har. För dvärghamstrar krävs det stamtavla i standard-klassen, men det gäller inte för guldhamstrar eftersom den arten inte kan få avkommor som är hybrider (en blandning mellan andra arter t.ex. campbells med rysk vintervit).

Bild 2 På min hamster Daqi som vann en av klasserna 2022.
För att ni ska få lite tid att tänka efter har vi förlängt anmälningen till på söndag (7/7). En utställning brukar hålla på en heldag och mer info finns på Svenska hamsterföreningens hemsida. Om du har några frågor kommentera nedan.
- Redigerat 2024-07-04 14:00 av AnAnd20
- Tog bort kommenteraren om signaturen.
- Redigerat 2024-07-04 13:27 av AnAnd20
#0: Jag fick inte till länken till Svenska Hamsterföreningen hemsida så länkar den här
Attans att man inte har skjuts.😝
Annars hade jag o gänget kommit.
#3: Vart åker du ifrån? Det kan finnas plast i den bilen som jag ska åka i. :)
#4: Norra Stockholm😊
#5: Skriv ett DM till mig med hur många det blir. Så kan jag höra om det finns plats för dig med. :)