Min hamster blöder!:/
När jag kollade i min hamster hus(där den sover)såg jag att det var blod i bomaterialet och det har det varit ofta när jag har kollat de 2 senaste veckorna jag har kollat igenom hamstern men har ej sätt något sår eller så och han äter är pigg och rörlig som vanligt jag har inte heller sätt blod på andra ställen i buren bara i bomaterialen.någon som vet vad detta kan vara? Skulle vara otroligt tacksamma om någon kunde hjälpa mig
Ger du kanske din hamster något som kan färga av sig? Finns det några bitar i fodret som kan avge den färgen?
Har hamstern ätit maskrosor något på senaste?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: Han har fått torkad maskros dock kommer jag inte ihåg exakt när men de kan säkert ha varit för ungefär 2 veckor sedan när jag hittade blod i bomaterialet tack för ditt svar:) är det någon som kommer på någon annan orsak till detta?
:)
#1: Om de är pga att han har fått i sig maskros finns det något sätt att få honom att sluta blöda eller behöver man åka till en veterinär
#3 Om det är från maskros så är det inte blod utan färgat urin.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4: Aha okej
#0: Detta hände min förra hamster med. Det började med blod i pappert i hennes hus. Jag såg inte var det blödde från men konstaterade att det kom från kinderna. (Efter några dagar så såg man att blodet börja komma till halsen och på pälsen runt munnen). Det fanns tyvärr inget att göra för min hamster var vid så dåligt skick så att hon gick avlidas (hon var sjuk sen tidigare så hon var redan svag). Om du åker till veterinären i tid så kommer det förmodligen gå att räddas.
- Redigerat 2024-06-25 12:09 av Ebba liljeroth
#6: Tack för svaret:)
Hur har det gått?
Mvh
Mig
Har du hö, eller gett något torkat gott som är likt hö och mer hårt? Sånt kan ge skador i kindpåsarna när de stoppar på sig för att flytta. Strul med tänder/tandkött. Ha mer koll på vikten så den inte börjar tappa, det kan antyda på något fel med tänderna.
Men även urinvägarna kan ge ifrån sig blod. Infektion, urinsten mm. Litet rivsår på tass kan blöda mycket men kanske inte synas något sår,
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.