Bottenmatrial
Hej! Är det någon som har ett tips på vilket bottenmatrial som är best för hamstrar att gräva tunnlar i?
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”
bästa jag haft till tunnelbyggande var riven asp, tyvärr var senaste lassen jag köpte extremt dammig så vågar inte använda den igen. Pappersbaserat verkar funka ok :)
Tack så mycket 🤩
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”
Jag använde Bunny bedding active blandat med carefresh. Bunny bedding active måste blandas med något annars så håller det inga gångar.
Mvh
Mig
Über!
Det går ju även kombinera, exempelvis halm och Über eller Millamore.
Jag använder Yesbox Deluxe och kombinerar man med halm så håller gångarna.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Spån av gran som är dammsuget är förmodligen det allra bästa enligt mina erfarenheter, ex. Yesbox Deluxe.
#4: Halm ska vara för hårt för en hamster.
Mvh
Mig
#6 Inte enligt min (och andras) erfarenhet 😊 Kanske beror på vilket märke man köper?
Går ju även använda ängshö om man vill det.
#7: Okej Tack för svar! Ängshö har jag koll på. :)
Mvh
Mig
#4: Var köper man det?, Alltså YesBox Deluxe
- Redigerat 2023-12-06 15:37 av [user123456789]
#9: På granngården!
#3: Var köper du carefresh??
#11: Finns på många olika ställen.
Mvh
Mig
#4: var kan man köpa über?
sunoo
#9: Det finns på Granngården och en del till ställen sök på nätet så får du upp där det finns.
Ibland kan det vara svårt att hitta då dom som tillverkar Deluxen ( Yesbox) brann får något år sedan och produktionen är inte helt hundra än vad jag hört. Samt så har dom ett kontrakt med djurstall/ djurkliniker och så, så det blir mycket sålt till dom och därför slut ibland att hitta då det blivit köpt.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Jag har mossa i ena sidan av buren, väldigt uppskattat av hamstern att göra tunnlar i 😊