Byta bottenmaterial
Hej!
Mina hampisar har börjat reagera på hampaströet nu. Vad andvänder ni andra? Ni får gärna rekomendera, helst inte något som kostar allt för mycket
Millamore Super/Premium, alspån, EasyStrö, Chipsi classic/super m.m.
Jag hade en Hybrid för många år sedan, han reagerade starkt på hampaströ - det var endast CareFresh (papperbaserat strö), alspån samt millamore som funkade för honom.
#1: tack för tips!
#0: Jag brukar använda alspån. Och nu på senare tid har jag också lagt till bäddmaterial som är gjort av papper. Hur mycket sånt material kostar, tycker jag beror på vilket märke man tar.
- Redigerat 2023-08-05 07:53 av Aja85
Jag använder mig av Yesbox De Luxe och haft det något år nu. Aldrig haft djur som reagerat på det 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4: har du någon bild hur det ser ut? Är det sånt häst spån typ? 😅
#5 Det är liksom spån men med lite större bitar, inte lika finfördelat. Det är dammsuget så det är inga problem med massor av damm. Vet att vissa haft problem med den bal dom testat med, men jag vet också att vi är många som inte har problem.
Har ingen bild just nu men kan ta en nästa gång jag är i hamsterrummet.
#6: okej, jag ska kolla vidare på det! Vad är det gjort av?
#7: barrträd
#7 Det är gjort av barrträd men är dammsuget så det innehåller inte det där fina fina dammet som dom allra flesta kutterspån annars innehåller. 😊
Jag brukar vädra mitt spån också för att bli av med så mycket terpener som möjligt 😊 Går även bra att värmebehandla om man hellre vill det.
#9: okej, ja jag får fundera lite , ska prova ge de hamstrar som reagerar på det millamore ett tag eller liknande för att se om det blir bättre