(S) 17/5 hamsterkull
Blev en rätt stor kull gullhamster så det kommer troligen finnas flera som söker hem från min andra kull i år. Denna parning var planerad att ske hos förre ägaren som haft både föräldrarna hela livet. Men behöver se till sin egen hälsa ett tag. Köpte loss honan och lånade in samma hane hon tänkte ha till parningen i hopp om att det skulle hinna bli en kull. Stötta lite med att få vidare till framtiden. Men här hade jag hoppats på en mindre kull och det föddes 12-14 stycken 😆.
Finns flera luckor att fylla på i intresselistan för dessa. Mor födde alla bebisarna i ett öppet bo, så det har gått att räkna ungefär hur många som finns där och ännu ser det ut som att alla frodas gott och är kvar.
Går även ta kontakt via Andromedas som jag anser delar denna kullen iom det teoretiskt sett är hennes parnings plan jag har här.
Födda: 11 Maj
Kön: Troligen både könen. Exakt kommer om ca 1 vecka.
Far: Eyos Hamilton - Cinnamon satin
Mor: Videbackens Piggelin - Svartögd creme
Väntas: Viltfärgad, Sö creme med och utan satin.
Även chans att föräldrarna lyckats ärva så det kan dyka upp Rost. Liten chans på Cinnamon, Rö creme.
Plats: Västerås. Kan troligen fixa transport till Gotland, Karlstad, ev även Töckefors/Norge.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2023-05-17 20:51 av zickan
Haha.. gjorde jag det igen. Normalfärgad och inte viltfärgad för att va korrekt. Blir lite knas med att ha olika arter med samma färger men olika namn 🙈
Hur länge planerar du att avla? Just nu har jag tyvärr inte möjlighet att köpa från dig (mitt rum ärr fult med hamstrar), men om några månader är jag intresserad eftersom att du sa att du troligen kunde fixa transport till Gotland!
Jag har fött upp hamster i många år men haft en del pauser där mellan. Ingen plan lägga ner igen snart.
Jag är född på Gotland och besöker föräldrarna där då och då. Nu är det dock närmare ett år sedan jag var hemåt senast. Skulle ha varit hemma efter julen och igen vid påsk. Men båtens priser ökade så mycket att det blev för dyrt med +30-50% på biljetterna :-(
Vet inte hur ofta det blir att åka hemåt så länge färjan fortsätter va så hutlöst dyrt.
#3: ja, det förstås, den är aldelles för dyr :(