Kan jag ha detta spån?
Hej
Tänkte fråga ifall jag kan använda detta spån och alspån som Bottenmaterial? https://www.arkenzoo.se/millamore-premium-bottenmaterial?44684
Där jag bor just nu så finns det annars bara kutterspån och har hört att det inte är så bra. Och både millamore spånet från arkenzoo och alspån är Bottenmaterial.. kan jag använda alspån som Bottenmaterial och Millamore som vanligt spån? Sålänge tills jag byter nästa vecka igen? Annars vet jag inte riktigt hur jag ska göra
Cindy ~2022-02-27~
- Redigerat 2023-04-01 14:00 av hamsterr
Millamore går utmärkt att använda som Bottenmaterial 😊
Om du har Granngården så finns kanske Yesbox Deluxe inne, det är ett spån baserat på barrträd men är OK att använda då det är dammsuget.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2023-04-21 07:05 av Cireea
#1: Okej tack för svar, eftersom jag redan har Bottenmaterial hemma vilket är alspån så fungerar det att ha yesbox spånet och alspån som botten material? 😊
Cindy ~2022-02-27~
#2 Jadå, du kan ju blanda hur många olika Bottenmaterial du vill. Så Alspån och Yesbox Deluxe går bra att ha tillsammans. 😊
#3: Okej! ☺️ jag såg på hemsidan att det fanns olika sorter med spån, det fanns både pellets, kutterspån och träull vilken sort rekommenderar du?
Cindy ~2022-02-27~
#4 Vilken sida syftar du på då?
#5: på granngårdens hemsida
Cindy ~2022-02-27~
#6 Det är denna:
https://www.granngarden.se/kutterspan-grov
#7: aha okej, det var kutterspån alltså, just nu använder jag kutterspån till Cindy och det spånet är från dogman och det blir närmare för mig, men jag har som sagt hört att det är dåligt för deras luftvägar och att det dammar, men jag har inte upplevt att hon har haft svårt att andas fast jag kan ha fel, men borde jag köpa från dogman istället?
Cindy ~2022-02-27~
#8: jag får nog ta beslutet till dogman ytterligare en gång till för jag upplever inte att hon får andningsbesvär av kutterspånet hon har, och jag har tyvärr inte så mycket annat att välja på då spånet behövs bytas idag..
Cindy ~2022-02-27~
#8 #9 Nej Dogman är inte att rekommendera då det är varken värmebehandlat eller dammsuget. Det är alltså fortfarande skadligt på grund av terpener.
Nu fick det se ut såhär denna gång, hon verkar inte jätte glad.. alspånet fick vara överst eftersom hon verkade gilla det mest, (hon har även övervåning och den är inte alls hög så hon kan inte skada sig på något sätt)
vi ska beställa spån som liknar carefresh som är mjukt, tills nästa gång vi byter spån så att hon blir glad 😊 och ja jag ska byta sandbadet 😅
Cindy ~2022-02-27~
- Redigerat 2023-04-01 18:45 av hamsterr