Kan jag använda detta spån?
Hej!
Undrar ifall jag kan köpa detta spån till Cindy? Det stod att man kan ha det till smådjur men frågar ändå ifall😊
https://www.arkenzoo.se/smily-eco-papperspellets-20-liter?83097
Cindy ~2022-02-27~
- Redigerat 2023-03-13 17:07 av hamsterr
Är det inte sådant som man har till katters kisslåda? ^-^
Jag har ingen erfarenhet av sådant Bottenmaterial, men jag skatar att det inte håller gångar så bra?
Det går att använda 😊 Dock kan det upplevas hårt att gå på så jag brukar bara rekommendera det vid allergi eller om en hamster skadat sig och behöver gå på ett underlag som inte har små partiklar såsom många andra Bottenmaterial har.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: antar*
#1: jo precis! Det är egentligen till katter men man kan ha det till hamstrar också, det stod det på hemsidan men tänkte ändå att jag frågar ifall det skulle vara så att det inte är säkert. 😊
Cindy ~2022-02-27~
#2: Okej😊 dock tänkte jag ha något annat som Bottenmaterial som kanske alspån eller något, kan jag ha detta över eller ska det vara som Bottenmaterial?
Cindy ~2022-02-27~

#5 Som tidigare skrivit är detta inte direkt mjukt och mysigt så att ha det över nåt annat är ju onödigt. Jag skulle välja material som går att gräva i, som är mjukt och skönt för tassarna. Hamstrarna är ju faktiskt "barfota". Även om denna pellets är av papper är det ändå hårdpackade bitar. Inte mysigt.