Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: guldhamsterbeteendeavel
Läst 170 ggr
Ebba liljeroth
1

Brunstar hamstern även om hon diar?

Hej!, jo jag undrar om det är normalt att en hamster brunstar trots att hon har fått bebisar (de är mer än en vecka) och diar dem?. Jag har för mig att det är normalt eftersom de brunstar var fjärde dygn, men ville bara få höra era tankar! 🙂 (Hon är en guldhamster)

• Redigerat 2023-03-12 22:33 av Cireea
Cireea
1

Ja, det är normalt.
Är det här en planerad kull?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Ebba liljeroth
0

#1: Ja det var en planerad kull😊

Cireea
0

#2 Har du någon uppfödare som mentor? exempelvis föräldrarnas uppfödare? Har dom stamtavla?

Ebba liljeroth
0

#3: Ja, det har jag😊

Cireea
0

#4 Vad bra! Vilka färgkategorier är det du avlar inom?

Samla gärna dina frågor i samma inlägg istället för att skapa flera nya trådar samtidigt. Det blir så rörigt när det är flera inlägg aktivt samtidigt när det handlar om samma djur. Och glöm inte etiketter! Dina två senaste inlägg saknade relevanta etiketter och då raderas dom.

Ebba liljeroth
0

#5: Jag avlar hamstrar så det kommer förmodligen bli blonda och minkfärgade hamstrar.

Jag hittade tyvärr en död hamster utan huvud imorse😪
Jag tror att den hamsterbebisen har fått missbildningar för att mamman har varit lungn och inte alls utsatts för stress, jag har inte pillat eller rört dem alls. Det är så fruktansvärt att se!
Bara för att en dör så betyder det väl inte att hon kommer äta upp alla? Hoppas att det bara var denna och att inte alla dör, för vi fick inte så många bebisar.

Ebba liljeroth
0

#6: Jag vill bara tillägga att bebisen såg väldigt liten ut, och vid detta laget så borde den ha blivit mer lik en "hamster" eller vad man ska säga, med päls för den hade inget. Usch det är så jobbigt när det händer

Cireea
0

#6 blonda? 🤔 vad menar du med blonda?

Jag vet att du avlar på guldhamstrar så jag frågar vilken eller vilka färgkategorier du avlar inom då det finns fem olika.

Kan du lägga ut stamtavlorna på föräldrarna?

Att ungar dör är inget ovanligt och mamman samt syskonen äter oftast upp kroppen. Fullt normalt.
Att en unge dör betyder inte nödvändigtvis att den är missbildad, och är den det så bör du kanske fundera på om det kan handla om något genetiskt beroende på vad för missbildning det är tal om.

Ebba liljeroth
0

#8: Förlåt, jag missförstod.
Jag avlar på vilttecknat.

Ebba liljeroth
0

#9: (och creme)

Cireea
1

#9 #10 Inga problem, jag var bara nyfiken om du avlar inom samma kategorier som mig. Är alltid värt att hålla koll på nya uppfödare utifall det kommer några kullar av intresse 😊

Var håller du till? Vad är beräknade färger i denna kull?
Reggas ungarna i shs eller shf?

• Redigerat 2023-03-13 14:29 av Cireea
Ebba liljeroth
0

#11: Jag bor i Skåne och beräknade färger är normalfärgad och rostfärgad😊. Och vi är inte helt säkra med shf, men shs ska nog bli till.

Eftersom att detta är den första kullen så är jag så rädd att göra fel (även om honan sköter allt), vi fick bara tre bebisar men tror att det har kommit mer eftersom de flesta hamstrar får många bebisar (kanske var så att det blev för många och hon kände en viss stress för det). Så jag blir orolig nu när en dog imorse, då det inte finns alls många kvar.

Ebba liljeroth
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12: Bild på min sötnos🥰

Cireea
1

#12 Det är inte alltid det blir en stor kull heller, jag har haft flera honor som fått små kullar 😊

Ebba liljeroth
0

#14: Okej, så bra☺️