Burbygge
Hej!
Jag ska bygga en platsa (120x55x60) och jag skulle gärna vilja ha något som skyddar träet, funkar dekorplast eller vaxduk tror ni? sett att många andra har haft så, men är osäker. Vad tycker ni? Alltså att man sätter det på typ väggar och golvet i buren för att förhindra att avföring kommer in i träet.
ha en bra dag! :D
jag tror inte att avföring är vad du bör oroas mest för, det är nog snarare urinet. Att lägga en vaxduk kanske kan bli dyrt i längdenndå den måste bytas när den blir alltför nerkissad. Det är ju bra om det inte är något material som hamstern kan tugga på och råka svälja.
Kanske kan en plexiglasskiva hjälpa? Den är ju svårtuggad och enkel att göra rent?
Kanske lägga plastglas från Biltema i botten och upp på väggarna och sen använda något att täta eventuella skarvar med.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3: Kanske kan man sätta en mjukfog på utsidan så att den täpper igen men inte går att komma åt för hamstern?
#4 Ja, alternativt något akvariesilikon kanske om det inte fungerar att sätta utifrån.
#3: blir lite dyrt tror jag..
Ni tror inte dekorplast funkar då? Tänker att man bara kan torka av det om det kommer nått på det, + att dekorplast kan man typ klistra på… Funkar dekorplast? Alltså kan jag ha det i buren utan att det blir farligt för dem eller så.
#1: ja. Så är det väl..
#6 tror du? 🤔
#8: jaaa, jag ska ha plexiglas fram, sidorna på buren är 120x60 (den lägsta sidan + 55x60 x2 (kortsidorna)
#6: Vet inte hur tålig dekorplast är. Både när det gäller urin men även om hamstern skulle gräva på botten. Som fågelägare kan jag ju säga att den inte vore säker men hamstrar är andra djur. Sedan är även frågan hur bra du skulle få bort den från hyllan.
#10: skulle bara ha det på själva ryggstycket och kortsidorna, inte i botten, kommer ju ha massor av bottenmatrial så hamstern kommer inte komma ner på botten. Hamstern har väl sitt sandbad som toalett, men vill säkra så att det inte blir att lukta illa.
#11: jo hamstern kommer ju ner i botten, dem gräver ju gångar, och deras tunnlar, sovställning och kiss ställen kan ofta vara i botten
#12: joo, men nu är det ju så att jag ska ha en hamster som inte gräver där i 😁 han har aldrig grävt heller.