Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterfoder
Läst 97 ggr
hamsterr
0

Hamster äter inte i buren

Hej!

Cindy äter inte maten från skålen, och även om man sprider ut maten i buren så äter hon ändå inte, hon äter bara när jag ger i handen och när hon är uppe från buren. Vet någon vad det kan bero på? 🤔

Cindy ~2022-02-27~

• Redigerat 2023-01-20 21:02 av hamsterr
[hamsterwille]
0

jag tror att hon förmodligen äter maten när du sover, hamstrar gömmer också sin mat under bottenmaterialet ofta.

Cireea
0

Hamstrar äter lite och ofta, dygnet runt, då dom har väldigt snabb ämnesomsättning. Så din hamster måste äta när du inte är där, för den hade aldrig överlevt om den enbart åt när du är där och erbjuder det. Såvida du inte är där med någon timmes mellanrum dygnet runt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

hamsterr
0

#2: jaa haha jag såg henne äta från skålen igår kväll, hade bara nästan aldrig sett henne äta i buren så började tänka, men som du säger hon hade ju aldrig överlevt om hon inte ätit i buren 😅

Cindy ~2022-02-27~

hamsterr
0

#1: ja precis, jag såg henne äta från skålen igår kväll men eftersom jag inte sett henne göra det de senaste dagarna så tänkte jag lite haha

Cindy ~2022-02-27~

• Redigerat 2023-01-21 14:29 av hamsterr
[hamsterwille]
0

#4: ja, vissa hamstrar känner sig bara inte alltid bekväma att äta när man är i närheten!

hamsterr
0

#5: japp så kan de vara men hon brukar äta när jag är i närheten! Tänkte bara att hon kanske inte kände sig bekväm att äta när jag var i närheten just då jag skrev inlägget

Cindy ~2022-02-27~