Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 164 ggr
[I_love_iller1]
0

Han dricker inte i vattenflaskan

Min hamster dricker inte. I vattenflaskan. Har varit så sen han kom till mig. Han drack inget om man hade vattenflaskan där men ställde man ett fat med vatten drack han. Kan det vara så att han inte vet hur man gör? Det är inte direkt något problem nu har jag ett fat med vatten ist jag vill bara veta varför

[hamsterwille]
0

Hur länge har du haft hamstern? Det är vanligt att när dem är ganska nya så dricker dem inte vatten för dem är rädda. Behöver nog inte vara orolig då!

• Redigerat 2023-01-10 13:41 av [hamsterwille]
hamsterr
0

Det kan ju vara så att han hellre vill dricka ur ett fat istället för vattenflaskan, eller så kan det vara att han aldrig har druckit ur en vattenflaska någon gång så han kanske inte vet hur man gör.

Cindy ~2022-02-27~

[hamsterwille]
0

#2: hamstrar känner ofta "doften av vatten" så den borde kunna det

hamsterr
0

#3: ja, men det kan också bero på att han inte vet hur man ska dricka från en vattenflaska, det visste inte min hamster eller så då fick jag byta till ett fat

Cindy ~2022-02-27~

Cireea
1

Visa flaskan och att det droppar ur den så brukar dom lösa det själva.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[I_love_iller1]
0

#5: Jag har testat det men han dricker ändå inte ur den

[I_love_iller1]
0

#1: har haft han i lite mer en ett halvår. Han kom när han var 8 veckor. Och nu blir han ett år i februari

Cireea
0

#6 har du kollat så flaskan fungerar som den ska?

#7 om du haft honom så länge har han ju uppenbarligen druckit 🤔 Annars hade han dött.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[I_love_iller1]
0

#8: ställde dit ett fat eftersom jag märkte att han inte drack

cegy68
0

#0: Hej! Der var samma med min hamster, kanske drack hon ur flaskan, men mest klättrade hon på den… Jag har alltid skål nu. Om jag är borta en natt har jag också vattenflaska som back-up.

hamsterr
0

#10: hahaha min hamster klättrade också jätte mycket på vattenflaskan så jag fick ta bort den helt, har istället en skål som hon får dricka ur, hon visste knappt hur man drack ur den

Cindy ~2022-02-27~

Alexxiis
0

Nu gissar jag hejvilt men det kanske är så att han inte tycker om smaken av vattnet från flaskan? Kanske smakar eller luktar lite metall? 🤔

• Redigerat 2023-01-17 10:05 av Alexxiis
[I_love_iller1]
0

#12: så kan det ju vara 🤔