Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterbottenmaterial
Läst 93 ggr
sxnoo
2022-11-26 11:56
0

bottenmaterial

Nu när det inte går att köpa carefresh längre så undrar jag vilket Bottenmaterial som funkar. Funderar på kaytee clean n cozy men har hört att det är ganska dammigt?? Så vill ha lite åsikter<3

Undrar om detta är bra
https://www.djurmaxi.se/luxber-burstro-vit-42920.html

sunoo

Luxber Bomaterial. Naturligt burströ tillverkad av pappersmassa. Ljus färg för enkel rengöring, gör det enkelt att se föroreningar. Högabsorberande med luktkontroll. Säker och bekväm för alla små husdjur. Dammfri.
HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-11-26 12:14
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder kaytee clean and cozy! Tycker det är mycket bättre än care fresh, mjukare. För min del så dammar det typ inte alls. Blandar det med alspån och gör VÄLDIGT bra gångar. Rekommenderar 😊

Cireea
2022-11-26 15:16
0

Luxber är ett nytt papperbaserat Bottenmaterial som kommit nu när Carefresh inte längre går att köpa i Europa. Har hört att det ska vara bra, dock finns det bara i små förpackningar för tillfället som jag förstått det men med efterfrågan så kommer det garanterat i större förpackningar.

Annars rekommenderar jag Über, ett superbra Bottenmaterial som vi har här i Norge. Vet dock inte om det går att be djuraffärerna i Sverige ta in det eller om man måste beställa via Amazon eller liknande. Värt att kika på i alla fall!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

sxnoo
2022-11-28 16:38
0

#2: ok! tack för svar<3

sunoo

Små tassar
2022-11-28 19:37
0

Jag använder Luxber i buren. Hamstrarna älskar det. Jättemjukt!