Hamster på flyg? (flyttar utomlands)
Hej!
Ska flytta till Spanien (kanarieöarna) minst 6 månader och har insett att det inte är så lätt att ta med sig hamster på flyg. Har googlat och ringt runt men undrar om någon här vet om det finns något flygbolag som accepterar hamster. Vår hamster är min dotters ögonsten och hon skulle bli fruktansvärt ledsen om vi inte kan ta med honom. Det behöver inte vara flygbolag som flyger direkt utan kan tänka oss att mellanlanda eller hitta en egen rutt men är som sagt tacksam för tips om någon vet hur man kan lösa det.
La upp ett inlägg förut och tror jag fick svar, men det togs bort. Är ny här och insåg inte att man måste välja etiketter. Ber om ursäkt för detta!
Om du har googlat kanske du redan har sett den här?
https://www.petsthattravel.com/airlines-that-allow-rodents-on-planes/
Både Air Europa och Finnair flyger till Kanarieöarna.
#1: Tack för svar! Tror inte att jag kunde flyga från norden med Air Europa men ska dubbelkolla. Att Finnair tillåter hamstrar låter toppen! Tack igen.
#1 Vad märkligt, för Finnair har inte tillåtit gnagare/smådjur innan.. 🤔
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3: kanske vill ha mer kunder och därför ändrat policyn?pengar vill de ha till varje pris ju.
#3: Jag har förstås ingen aning om ifall det är sant eller inte, men definitivt värt att kolla upp i alla fall.
Jag var nyfiken och kontaktade Finnair, dom accepterar inte gnagare på sina flyg.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2: Air Europa har flygningar från Köpenhamn.
#6: Så synd. Då återstår Air Europa. De anger i alla fall tydligt på sin hemsida att de tillåter vissa gnagare (däribland hamstrar).
https://www.aireuropa.com/es/en/aea/travel-information/passengers/pets
#6: Vad snällt av dig att göra dig besväret! Detta var ju tråkigt men det verkar vara mer regel än undantag. Ska ringa Air Europa och se vad de säger. Annars blir det till att försöka hitta andra lösningar.
#7: Detta låter ju väldigt bra, att ta sig till Köpenhamn är ju smidigt! Ska dubbelkolla med dem. Tack!
#4: Ja, det är så sant!
#7: Ringde Air Europa och de tillät inte hamstrar på annat än inrikes flyg, vad jag förstod (inom Spanien gissar jag då). Just nu lutar det åt att ta tåg, måste bara försöka kolla upp regler kring detta eftersom det blir flera länder. Tack för engagemang!
Måste bara säga, gud vad fint av dig att egnagera dig så mycket och lägga både tid och pengar på att hitta en lösning för att kunna ta med er hamstern.
Tror tyvärr inte det är många i din sits som hade gjort samma sak för "bara en hamster". Gör mig så glad att det finns folk som verkligen bryr sig.
Lycka till med resan! :)
#12: Hej! Förlåt för sent svar, såg precis ditt meddelande. Så himla gulligt skrivet, det värmer verkligen! Vi kämpar vidare. Tack så mycket!
#13: hoppas det löser sig🙂
Tjena^^
Löste det sig??❤️
Sajtvärld på "ödehus ifokus".