Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsahamstercampbells
Läst 74 ggr
Xxantos
0

Resa med dräktig hona

Hej!
Jag tog för någon vecka sen över en hamster hona (campbells) som enligt uppgifter från förra ägare ska ha varit dräktig. I alla fall så finns den möjligheten att hon är det.
Men till min fråga, är nämligen så att jag skulle behöva åka iväg om ett par dagar. Vilket isåfall skulle gälla ett par timmars bilfärd och att stanna där 3-4 dagar. På plats skulle honan såklart ha tillgång till en resebur. Sen tillbaka samma sträcka, med bil och allt. Så undrar därför om det skulle gå bra att ta med henne eller om det är bättre att hitta någon som kan vara hamstervakt,med tanke på att hon är dräktig? ☺️

Vid resan skulle hon alltså isåfall, om allt stämmer vara dräktig i nästan två veckor.

Cireea
2

Jag hade låtit henne stanna hemma om möjligheten fanns.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

UlrikaD
1

Om hon skulle vara 14 dagar dräktig när ni åker och ni ska vara borta 3-4 dagar så skulle hon isåfall föda där ni är. Eller dagen efter ni kom hem. Några dagar innan hon föder behöver hon få bädda och göra iordning för sina bebisar. Hon kan inte göra det i en resebur.
Föder hon där ni är och du ska transportera en nybliven mamma med nyfödda barn tror jag risken är väldigt hög att allt går åt skogen.
Vet att folk fått hem dräktiga hamstrar som dagen efter fått ungar och allt gått bra. Men det känns som mer tur än nåt annat.
Hamstervakt plus ett nummer till veterinären ifall nåt skulle hända under tiden du är borta.