Vad hände med min hamster?
Hej
Fick tyvärr avliva min 2-åriga hamster i förrgår. Hittade henne på morgonen i sanden när hon var knappt medvetande och låg på rygg och nästan sprattlade med benen. Det såg ut som att hon liksom försökte vända sig om men inte kunde. Hon gjorde dessa rörelser en stund, sedan låg hon bara ned, andades fort och sedan blev det likadant igen. Trodde först hon bara var i sanden men förstod snabbt att något var väldigt fel. Slängde mig i bilen och tog med henne till veterinären. Var så väldigt rädd hela tiden. Rädd för att inte hinna fram och ledsen för vad som hade hänt såklart. Men jag hann dit iallafall och det var skönt, så sätt. När jag kom dit sa de att de inte kunde göra något. De visste inte heller vad det var. Hade inte märkt något på henne mer än att hon var framme lite mindre och att hennes päls var lite glesare och mer matt än innan. Hon åt, drack och var annars som vanligt. När jag var hos veterinären höll jag på henne och klappade henne och då var det som att hon blev lite lugnare för då gjorde hon inte de rörelserna lika mycket, knappt alls. Så det känns ändå som att hon var lite medveten om vad som hände runt omkring då.
Vad tror ni kan ha hänt?
Saknar henne så otroligt mycket.
- Redigerat 2022-07-24 09:05 av blåbärskulan
Vila i frid Signe ❤️
Hon hette väl Signe?
#1: Jaa, det gjorde hon ❤️
- Redigerat 2022-07-24 12:20 av blåbärskulan
Det är omöjligt att sätta någon diagnos på det som hände, det enda man kan göra för att få något svar är att obducera. Men det är dyrt och kanske inte nödvändigt för en sällskapshamster.
Kan ha varit vad som helst egentligen, en stroke eller bara kroppen som gav upp. Hur som helst är 2 år en fin ålder.
Vila i frid lilla vän!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3: Jo, det är bara jobbigt när man inte vet riktigt varför… Men skönt att jag hann se det så jag kunde vara med henne hela tiden. Tomt utan henne nu. Men hon blev ju rätt så gammal ändå. Man fäster sig vid de där små djuren.
- Redigerat 2022-07-24 13:35 av blåbärskulan
Beklagar verkligen, alltid tugnt att förlora sina små kompisar. ❤ Gällande frågan håller jag med #3, det är väldigt svårt att veta vad som hände. Förstår att det är jobbigt att inte veta, men finns inte mycket man kan göra (förutom odubktion)
Vila i frid signe ❤️
Håller med #3
Alltid svårt att förlora någon..
Vad ni är snälla här inne. Saknar henne jättemycket ❤️
#7 Jag förstår…Finns inga riktiga ord vad man känner för de små.. och inga riktigt när man förlorar dem <3
#8: Nej ord räcker inte till för att beskriva hur mycket de betyder för en ❤️