Akut, sjuk hamster!
Hej, Vi har varit borta i några dagar, så då kollade våra grannar till hamstrarna. Men när vi kom tillbaka hade vår ena hamster, Tipa helt stängda ögon fast hon var vaken. Dessutom såg det ut som om hon hade diaré.. Vi sa åt våra föräldrar att vi behövde åka in till veterinären, men de sa att det inte var lönt för att hon ändå snart var 2…
Vad ska vi göra! 😭
åk in till vetrinär
Det är erat ansvar som djurägare.
Åk till veterinär och säg till föräldrarna att det är deras skyldighet som vårdnadshavare att ta ett sjukt djur till veterinären, annars är det djurplågeri.
Och vägrar ni vård så avliva åtminstone.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag ska försöka igen me att övertala mina föräldrar.
Jag blir så arg! De säger bara såhär: "Man brukar aldrig åka in till veterinären med en gammal hamster, den kommer ändå bara leva i en månad till."
Berätta för dina föräldrar att man inte får låta sjuka djur ligga och självdö hemma. Det är förbjudet enligt djurskyddslagen. De kan bli anmälda till länsstyrelsen om inte det här lilla djuret får hjälp. Hamstern är helt beroende av er, det finns ingen annan som kan rycka in och hjälpa den att slippa lida.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tack så mycket, jag ska säga det
#7 Ring till länsstyrelsen och berätta om problemet så pratar de med dina föräldrar. De kommer att lyssna på vad du säger så du behöver inte vara orolig. Ring direkt i morgon på morgonen. :)
Mvh
Mig

Hur har det gått? Jag antar att dina föräldrar inte tycker att din hamster ska lida oavsett hur lång tid den har kvar i livet. Man låter inte ett djur ligga och självdö, det känns ju märkligt att man ens ska behöva säga det. Inte till dig, utan till dina föräldrar.
Är hamstern inte i skick till att kunna räddas då är det ändå veterinären som gäller, fast för avlivning.
Har dom som passat inte sett något? Dom kanske gett nåt att äta som den inte var van vid.

Såg att du skrivit ett inlägg om hamster med svullet öga i oktober. Och att dina föräldrar vägrat veterinär då också. Blev den hamstern frisk?
Hur har det gått…?