Livslängd
Hej, nu har vår Mil fyllt 2,5 år.. och dottern frågar allt oftare hur länge kommer han vara kvar. . Vad gör vi om han dör?
Ja..vad gör vi? Samma sak som när vi förlorade råttorna. Sörjer och minns. Det går ju aldrig helt över.
Men ursäkta urspårningen; hur länge har era hamstrar varit med er, och hur har ni förlorat dom? Friska eller sjuka? Vilken art? Jag hoppas någon med erfarenhet av kineser tar sig tid att svara.
Mvh
B’puff
Tja, jag är väll lite mer av ”shit happens” typen bär det kommer till döden. Sorgeligt? Beror på vad jag känner för den döde men det är inget man kan göra åt. Själv har jag redan bestämt mig för att om jag känner någon ormägare i närheten när min pälskling dör har dom första tjing om de bill ge ormen något gott. Detta görutsatt att jag inte medicinerat honom. Det låter hemskt för en del men enligt mig är det bättre än att man bara kremerar/begraver.
Min ena kompis hamster levde i 3 år en annan väns hamster blev 1,5år..
Sen har vi min förra som blev knappt ett år (vi visste inte vad som hände. Checkade henne varje dag och hon mådde som vanligt)
Jag har haft en dvärghamster hane som nästan blev 3 år. Gick bort väldigt fridfullt av ålder i sömnen.
Sen har jag haft en guldhamster hona som blev strax över 3 år vill jag minnas. Hon gick bort på samma sätt som min första.
Man blir ju väldigt fäst vid de små krabaterna 💕
Har tyvärr ingen erfarenhet av kinseser så där är jag inte mycket till hjälp. Men enligt Wikipedia är livslängden uppskattad till 2-3 år. Det är väl däromkring den är för de flesta friska hamstrar.
Tack, vi får väl acceptera att han snart lever på ” lånad tid”..
😳
B’puff
Hej, avlägger kort uppdatering; Mil är nu 3 år 9 månader och 1 vecka!
//B*puff