Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhälsainredning
Läst 120 ggr
Magnete
0

Två sandbad?

Är det så att man ska ha två sandbad, en för kiss och en där hamster kan tvätta sig? Jag har bara ett ganska stort med några cm djup Sand som han gör allt i. Men om man har två hur ska hamster veta vart den ska kissa och vart den ska tvätta sig? Min hamster tvättat ju sig efter att han varit på toa (och självklart när han känner att han behöver det också) och då finns det väl ingen vits med ett till eller?

sp0ngeb0b
0

Hamstern kan ju omöjligt veta hur du tänker kring sandbaden så klart, och det kan mycket väl vara så att han fortsätter både kissa och bada i ett och samma. Men du kan ju alltid prova att sätta in ett till och se om han föredrar att ha två separata? Märker du att han ändå föredrar att fortsätta använda det gamla som förr kan du ju ta bort det nya igen. Men ge det några veckor i alla fall, så han hinner vänja sig vid att det finns två.

Magnete
0

#1: Behöver båda vara stora med mycket Sand eller kan jag ha kvar det gamla som han kan gräva i och lägga till ett till lite mindre med lite mindre Sand i?

sp0ngeb0b
0

#2: Jag vet inte hur stora eller små du menar men du får kanske testa dig fram! Börja med ett litet, vill han inte använda det kan du ju testa ett stort om du vill. Min hamster har ett litet (kanske 10 x 10 cm eller något) och ett stort (skulle tro över 20 cm långt och kanske 15 cm brett). Han går på toa i båda, men mest det stora. Han har alltid haft ett litet och ett stort, men i olika behållare, och tidigare har han alltid bara använt det lilla. Jag har aldrig sett honom bada eller gräva i sanden dock, men han kanske gör det i hemlighet, haha!

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Ifall hamstern kissar och tvättar sig i båda så kan det vara smart att testa med två stycken, (lite ohygieniskt annars). Ifall hamstern sen inte använder det så kan du ju alltid ta bort det.

Cireea
0

Hade absolut testat två behållare med Sand. Vill du skilja på toa och tvätt så kan du använda två olika sorters Sand, exempelvis kattsand i toan.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck