Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterbeteendehamster
Läst 211 ggr
HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-03-30 19:16
0

Bortglömd?

Hej! Jag kollade i en annan tråd, och kom då på att jag kommer att vara borta ca 1- 2+ veckor, utan Kiwi då. Kan hamstrar glömma bort en? Alltså inte komma ihåg min lukt eller blir ”otam”? Jag kommer ju inte direkt lämna henne själv utan hos en vakt, men ni förstår nog.. ?

Cireea
2022-03-30 20:40
1

Nej hon kommer inte glömma bort dig. Om hon inte hanteras alls av någon under den tiden kan hon kanske reagera med lite osäkerhet när du kommit hem, tills rutinen är tillbaka igen. Men det är långt ifrån alla som reagerar, beror på individen 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-03-31 07:05
0

#1: okej, åh va skönt. Nu är det väl bara att se om resan blir av och hitta vakt. 😊

Den ”bästa” vakten, alltså det bästa alternativet som vakt bor en timme bort, kan man köra dit så att Kiwi bor där medans vi är borta i en då plastlådebur, eller är det för stressande?

Cireea
2022-03-31 08:07
0

#2 Det går bra 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-03-31 15:22
0

#3: ah tack så mycket för svar! Det jag menar med ”bästa vakten” är att hon hanterar Kiwi rätt, och plockar inte upp henne HELA tiden osv.. :) 😃

12 årig tjej som vill ha hamster
2

#0: Det är nog lugnt ska du se om du är orolig så kan du ta lite av ditt underlag i buren och gnugga mot dig så har din hamster din lukt där och kommer på så sätt inte glömma bort dig

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-04-03 14:34
0

#5: det gör jag alltid när jag lägger in bomaterial för att hon ska känna min doft. Nu är hon så pass vann så att när jag kommer så känner hon det direkt :)

Tack för omtanken iaf