Är det ok att ge?
Hej, jag såg någon göra eget hamstergodis genom att blanda mjöl o vatten och sedan lägga "smeten" ( mjöl o vatten) på en toarulle som man sedan rullar i ätliga fröer, nötter o sån som är ätligt för hamstrar. Jag tänker att det borde gå bra att ge, men det var en som sa att sin hamster dog av detta!😳 Vet dock inte om det stämmer då personen verkar vara rätt så liten och kanske intehar så bra koll. Men vad tror ni? Är det ok att ge? Tacksam för svar.
// Tove
Sajtvärld på "ödehus ifokus".
- Redigerat 2022-03-27 11:49 av Herveaux
Jag tror du blandar ihop vad som hände. Om jag tänker på samma person som du så dog inte dens hamster av det.
Det är ok, mjölet och limmet blir som ett ”lim”.
Toarulle tål dem ju och om du tar deras exempel vanliga mat så kan dem ju ha det hela tiden :)
#1: ok. Vem menar du?
#3: antar att hon menar att om ni tänker på samma person (ingen aning om vem), aja, så menar hon iaf att hamstern inte dog av det toalettrulle tricket.
#0 vet du vad personen heter? eller om du kommer ihåg var i en tråd du läste om frösmet på toarullar?
Det är helt okej att använda.
.. vad ska den ha dött av exakt påstår denna person? 🤔
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2022-03-27 20:57 av Cireea
#5: det var inte på iFokus. Utan påben annan plattform. Vet tyvärr inte vad personen hette.
#7 okej, då var det jag som tänkte på en annan person då.
#6:det ända personen skrev var att "lura inte andra min hamster dog av detta " . Jag hade tipsat om detta (såg någon annan göra det så då ville jag tipsa). Men dock är jag inte om det är sant.
Låter högst osannolikt och inget jag skulle ta som sanning. Rent krasst så skulle det behövas en obduktion för att fastställa det 🙈
#10 håller med
det är nog ok! för jag gav de till min hamster 🐹
#12 I all välmening, att uttrycka sig så blir lite dumt. Det är ju inte säkert bara för att man själv givit det utan problem.
Folk som använder bomull, gallerhjul och saltsten använder ofta det som argument, "jag gör så och det har gått bra". Det gör inte dom sakerna säkra eller bra för det.
#13: eftersom de nu e säkert i detta fall så kan man säga så, men om de nu vore de exemplarna du sa, dedär med hjulet o bomull, vet de flesta om att de inte är säkert
detta är mitt andra konto o jag hade de kontot som du svara på men för mig försvann de