Rastlös hamster (bit på buren )
20 minuter är lite kort ärligt talat.
Hon låter understimulerad helt enkelt. Hur har du inrett buren?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: Jo de kanske de e men hon har aldrig gjort så här innan? Kan lägga in en bild på hennes bur
:)
Tycker buren ser väldigt kal ut, skulle öst på med mer stimulering. Kanske en grävlåda? Lite grenar utifrån att tugga på, mer kartonger i olika storlekar, broar, krypin osv.
Även om hon inte varit understimulerad tidigare så kan hon givetvis bli det nu. Deras energinivå kan förändras precis som för oss 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag hade också lagt till mer grävmöjligheter. Det kan göra stor skillnad för många hamstrar :) kanske kan du maximera djupet på underlaget i en del av buren? Med ett strö som går att gräva i och där gångarna håller. Annars som #4 skriver, mer prylar! Olika nivåer, flera gömställen, tunnlar, olika sorters underlag, "krimskrams" som hamstern kan undersöka osv.
Lägg in lite mer grejor som#4 och #5 säger
Kan man ej sätta kartong för där hen biter?
#6 kanske dålig ide, har hon något att gnaga på annars whimsie?
Tänderna växer ju så det kliar nog.
Men fixa mer stimulering så kanske det löser sig id 🙂
Prova annars dessa https://shop.anicura.se/gnagare/alla-kategorier/godis-till-din-gnagare/excel-gnaw-sticks-14-stk
Min gillar de :)
Det du kanske kan göra är att lägga dit mer leksaker för detta har hänt min hamster den blir ganska stressad o vill rymma typ, men sen har jag köpt fler leksaker o de hjälpte för mig!😇