Är min hamster olycklig?
Min hamster har nydligen börjat gräva i sin but efter snart 1 år och 3 månader. Vi har alltid gett han tillgång till att gräva när han än har velat men på senaste har det varit det ända han har gjort men bara på ett och samma ställe. Vi köpte nya grejer till han och gjorde en liten om renovering till han och i början så älskade hand det men för ett par dagar sen så behövde vi tömma hela buren och lägga in nytt spån (kaytee clean & cozy) eftersom vi alltid blandar upp med gammalt spån så tänkte vi att det skulle gå bli helt rent denna gång. Och sen dess har han inte gått upp ur sin grop och endast legat där i 2-3 dagar nu. Jag vet att han andas och lever men han hämtar nu inte mera maten vi ger han (Versele-Laga nature) Jag börjar bli orolig då han bara vill titta upp på oss lite grann när vi öppnar buren på kvällen, någon kunnig snälla hjälp vad bör jag göra? Är det buren som är för tråkig?, för mycket spån eller för lite. (han bor längst ner i vänstra hörnet på bifogad bild)
- Redigerat 2022-03-16 11:48 av Sverker Oster
Uppsök veterinär vid avvikande beteende. 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2022-03-16 14:38 av Cireea
#0 Prova att muta fram honom :)
I värsta fall tvinga han, det är inte det bästa men till slut måste du.
Får du fram honom, kolla så att han inte har ont någonstans. Med det menar jag att du ska kolla ögon, öron, tassar, mage mm för att se att han är okej. Annars uppsök veterinär :)
#0: Om er hamster plötsligt blivit oaktiv rekommenderar jag att ta honom till veterinären. (Ett tips är att hitta lite mer saker till buren så att han får mer att göra.)