aktivitetsboll?
Jag skulle titta lite på såna springbollar tidigare i dag men på vår djuraffär fanns bara 1 sort och den var väldigt stor.
Hur stor boll ska man ha till en guldis och hur stor till dvärgar?
Nu vet inte jag storlekarna på de olika bollarna. Men vet att det finns bollar i stl 25 cm. Jag själv har ett 17,5 cm som dock inte används för tillfället. Dvärgar bör väl ha ganska små bollar så att de orkar snurra runt dom :)
Även dvärgar klarar bollarna på 17,5 eller 18 cm :o)
#2 Gör dom det? :) hihi. Vilka duktiga småkorvar.
mina dvärgar får en jäkla fart i de stora bollarna.
de är starkare än vad man tror.
Jag har den större bollen som är till för guldhamstrar även till mina dvärghamstrar och det funkar jättebra för mig i alla fall. Ser ut som på bilden fast grön ;)

har en såndära som på bilden..till gulden
Tycker dom om såna bollar? Dom känner sig inte instängda eller något? Jag har liksom inte vågat köpa såna och "låsa" in dom i.
Vad säger ni som har erfarenhet av dessa bollarna?
Mina älskar bollen, och de säger till själva när de vill ur, genom att stanna och blänga på mig *S* hur som helst får de aldrig vara i den mer än 10-15 minuter.
Jag ska nog köpa en sådan boll eller två, om jag kan övertala pappa att låta mig få köpa två dvärgar.. Jag hoppas att han går med på det, det skulle vara så kul att ha små hamstrar igen… Har ju haft 4 förut. Men allt jag kan göra är att hålla tummarna. Iallafall, är aktivitetsbollarna bra?
Jag har en dvärghamster som verkligen älskar den - står vid sidan av buren när hon känner att hon vill in i den och väntar på att jag tar upp den - sen brukar jag låta henne springa runt rätt länge - hon stannar oftast själv när hon känner det är nog - tar jag upp henne för tidigt ur den ställer hon sig bara och väntar å att jag tar upp henne igen xD
Mina hamstrar gillar den inte. De använder den helst bara när den sitter fast i ställningen. Visst springer dom i den. Astrid sitter å tvättar sej å springer lite då å då, medan Mirre springer som en galning å är jättestressad när jag tar ut henne, så hon får inte använda den mer för att jag märker att hon inte mår bra av det.
Hmm, tackar för svaren :) Kanske blir en bra julklapp till Linnéa då, ska ut och julhandla det sista idag :) Måste prata med pojkvännen innan också om det *skratt*