Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsahamster
Läst 92 ggr
HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-02-18 17:24
0

Nödkit?

Hej!

Idag kom jag att tänka på om det händer något med hamstern? Då måste man ju ha något, vet kanske inte är så lätt att få tag på akut? Och medans man åker in?

Har ni något nödkit och vad kan vara bra att ha i ett? Stödmatning, bandage, osv..?

Tack för svar!

[Elina07]
2022-02-18 17:30
1

Jag hittar inget bra Google sökningar. Vet att Svenska Hamsterföreningen med Gerbilsektion på Facebook har diskuterat det, men jag får inte ta en bild eller skriva av det då sidan är "privat".

Cireea
2022-02-18 17:32
1

Det enda jag har hemma som är specifikt till hamstrarna är mjölkersättning till kattungar utifall jag behöver stödmata bebisar, exempelvis när honan går bort. Har hänt ett par gånger genom åren så jag är alltid beredd med det hemma när jag har kullar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Elina07]
2022-02-18 17:34
0

#2: Hemskt att du har förlorat mamman till kullarna😢

Cireea
2022-02-18 17:46
1

#3 Det har "bara" hänt en gång men det var otroligt tufft att förlora en hona sådär. Som tur var överlevde alla tre bebisarna och blev underbara individer med långa liv ❤️
Den andra gången jag behövt stödmata så stötte honan bort bebisen så jag tog över, något jag i efterhand inte borde gjort för hon stötte bort honom av en anledning.

Så är man uppfödare ska man absolut ha mjölkersättning hemma så man snabbt kan ta över matningen (alternativt stödmata) vid behov. 🙏

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HaMsTeRpLaMsTeR123
2022-02-20 21:49
0

Era svar hade jag helt missat. Tack!

Finns det ingen tvångs/ stödmatning som man kan ha hemma osv då?