Svälta sig
Ställde frågan i frågetråden men fick inget svar.
Kan en hamster svälta sig om de inte gillar maten? Pommes gillade inte sina pellets och jag såg inte att Pommes ätit någon pellets alls på två-tre dagar. Spred ut lite av gnagarblandningen på ströet den tredje dagen. Då kom Pommes fram direkt och åt.
Nu får Pommes bara gnagarblandningen i en skål och där minskar mängden och Pommes har varit där och ätit.
Hade Pommes ätit om jag hade haft kvar pelletsen en längre stund?
Det sägs att möss kan svälta sig själva, men vet inte om det stämmer.
Mvh
Mig
Att en frisk hamster skulle svälta sig är högst osannolikt precis som att dom inte nöjesäter.
Hamstrar behöver dessutom äta ofta (men lite) och äter han inte på flera dagar skulle hans tillstånd vara högst kritiskt vid det laget.
Men, absolut att han kan visa missnöje mot maten. Det är ju inte naturligt för dom heller att äta pellets. Hamstrar ska få möjligheten att plocka och skala fröer, därför rekommenderar jag aldrig enbart pellets då det förhindrar naturligt beteende. Så jag säger bara att det var bra med ett byte 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Pommes hade pellets när han kom och hade gnagarblandningen som godis. Tänkte fasa över efter några dagar men efter två dagar började jag bli lite orolig. Han kanske åt några ur skålen utan att det syntes. På fredag ska jag beställa; B-natural Hamstermix. Det blir spännande att se vad Pommes tycker om det.
Mvh
Mig
#3 Borde ha varit tvärt om eller något.
Mvh
Mig
Såg i morse att Pommes har ätit mycket.
Mvh
Mig
#5: vad bra! Då kanske han har börjat fylla på ett förråd:D