Hamster iFokus

Hamster

Etikett: kosthållning
Läst 312 ggr
Amina_teo
1

Bunny dvärghamsterdröm till guldhamster?

Hej! Som rubriken lyder, kan man ha Bunny dvärghamsterdröm expert även till guldhamster? Eller finns det en särskild sort till guld som jag inte hittar?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Nej, det bör du inte ha då dvärg- och guld har olika näringsbehov. Till guldhamster så finns det BASIC. Vet inte om expert till guld finns, det är isåfall väldigt svår att hitta. 😊

Amina_teo
0

#1: aha ok. Fick uppfattningen om att den rekommenderas till alla hamstrar.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#2: nope, helst inte😊

sp0ngeb0b
0
Balanserat och naturligt komplettfoder för hamstrar med tillräcklig mängd animaliskt protein, goda grönsaker samt spannmål. Fri frakt vid över 499 kronor!
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#4: precis

Amina_teo
0

Okidoki. Men jag är inte blind utan den finns inte som expert?

En annan fråga: hur mycket bättre är Bunny hamsterdröm än Crispy muesli? Jag tycker att den känns lite fet men kanske funkar till guldhamster ändå. Det är den hamstern har nu men letar efter något smalare alternativ då han ju får lite fett godis utöver maten.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#6: den verkar inte finnas i expert.. synd 😢

Cireea
0

#6 Det är stora skillnader på dessa Foder. Crispy Muesli går inte att ge ensam som den är utan måste blandas för att få bättre värden. Bara fettet i sig är ett problem på 10%..

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Amina_teo
1

#8: Ja, jag har blandat ut det med complete pellets men jag har ju förstått att man inte ska göra det så nu är jag på jakt efter det bästa heltäckande fodret.

Det är en hel vetenskap att ha hamster har jag märkt 😏

Cireea
3

#9 Haha ja det är det verkligen 😂
Vet att Djurlycka ska ha ett bra Foder på sin hemsida annars. Även Bunny Hamsterdröm fungera som nämnt innan, även om det bara är "BASIC" så har den bra värden.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Elina07]
1

#9: Man lär sig mycket och varje dag när man har djur 😄
Kan säga att jag har gjort små misstag, men har lärt mig av de