Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhälsa
Läst 154 ggr
Magnete
2022-01-28 17:42
0

Klorna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej
Jag börjar ana att min 7 månader gamla hamsters klor är för långa. Detta är min första hamster så jag vet inte riktig. Jag tog en så bra bild som jag kunde så ni får gärna säga vad ni tror. Vad skall jag göra om jag klorna är för långa? Bör jag åka till en veterinär eller går det att klippa själv eller kan han lösa det själv på sina stenar?

Haren9
2022-01-28 18:19
0

Nu är jag ju ingen hamster-expert men tycker du det verkar som att hamstern besväras på något sätt av klorna?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Magnete
2022-01-28 18:24
0

#1: Nej jag kan inte se att han besväras av de.

Magnete
2022-01-28 18:35
0

#0: Vill även fråga vad det är som kan hända med hamster när klorna blir för långa. Får de ont eller blir det bara besvärligt för de?

Cireea
2022-01-28 21:45
2

Dom börjar bli för långa men är inte akut just idag kanske, jag skulle klippt ner dom liiite och sen lagt in stenar så dom slipas naturligt framöver 😊

Blir klorna för långa kommer dom börja böjas inåt. Tillslut kommer dom växa in i tassarna och det kommer skapa stora problem. Men redan långt innan dom växer in i tassen påverkar det dom såklart och man ska aldrig låta det gå så långt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Magnete
2022-01-29 11:26
0

#4: Är det svårt att klippa klorna själv? Jag antar att den största svårigheten är att få hamster att vara stilla, men om jag skulle lyckas med det, är det bara att klippa med en vanlig nagelsax då, någon millimeter in?

[Elina07]
2022-01-29 13:11
0

#4: kan man inte fila ner klorna med en liten nagelfil? Annars kan det vara ett alternativ för #5