Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendehamstercampbellsdvärghamster
Läst 154 ggr
Kanin och hamster
0

Förskyld hamster

Skriver åt min kompis. Min kompis hamster Cookie fick förkylningssymtom.Han är ett och ett halvt år. Han nös och hade rinniga ögon. De ringde många veterinärer men ingen hade tider för ens om flera dagar. Jag kom hem till min kompis för att klippa hans tänder och jag har gjort det förut och tänderna var väldigt långa. Efter att jag klippt hans tänder så slutade han nysa och ögonen slutade rinna. Men nu några dagar senare har han börjat nysa och hans ögon har börjat rinna lite. Hans tänder hade också blivit för långa så jag klippte de idag men han nyser mindre nu. Finns det någon koppling mellan att han nyser och att hans tänder blir för långa? Vad ska hon göra om hamstern blir sämre eftersom att väntetiderna till en veterinär är väldigt långa.

91Marran
0

Hon skulle valt den tidigaste tiden som fanns och sen leta vidare samtidigt. Annars så får hon vänta ännu längre. Har hon sökt en bit ifrån? Kanske finns tider i en närliggande stad. Ring firstvet annars och se vad de säger.
Hoppas att det löser sig! :)

Mvh
Mig

• Redigerat 2022-01-17 17:06 av 91Marran
[Elina07]
1

Bra att hon pratade med veterinär, det värmer våran hjärtan här som gång på gång skriver: kontakta veterinär om dur orolig osv.

Klippa tänder? Är tänderna för långa? Jag skulle rekommendera att köpa gnaw sticks från Arken zoo så hamstern kan gnaga på de :)

Cireea
3

Då får man uppsöka veterinären på jourtid om man inte kan få en tid tillräckligt snabbt. Alternativt söka sig längre bort.

Låter som att den hamstern behöver undersökas då problem med tänderna kommer påverka hur bra den äter.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Kanin och hamster
0

#1 De ringde till alla veterinärer de kunde hitta. Hon bor i Lund och då ringde och en veterinär i Lund, Lomma, Malmö och Helsingborg och så var det någon till som jag inte kom ihåg. #2 ja tänderna är för långa det verkar som om han inte kan slipa ner de själv för de blir hela tiden ojämna och för långa. Han är från djuraffär. #3 Hon pratade som sagt med många olika veterinärer längre bort. Japp jag håller med de får nog ringa igen och fråga om tider. Jag har skickat alla svaren till henne. Jag skrev åt henne då hon inte kunde skapa ett eget konto. Tack för alla svar 🙏

Cireea
2

#4 Det finns alltid något jouröppet så då får man åka in då om ordinarie tider inte fungerar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

91Marran
0

#5 Håller med dig. Går alltid att komma åt en veterinär. Jouröppet finns ju på helgerna bland annat.

Mvh
Mig

[Elina07]
1

#4: Evidensia har öppet dygnet runt.
Det där med tänderna, det är bättre att låta en veterinär göra det så det blir bra gjort :)

Kanin och hamster
0

#5 Jag har skrivit det till henne nu 👍🏻#7 ja jag förstår det men ska man då åka till veterinären en gång i veckan och klippa tänder blir det ju rätt så dyrt.

[Elina07]
1

#8: Ja, det är förståeligt, men det är helt enkelt man får ta när man har djur. :)

Kanin och hamster
0

#9 ja det är sant och hamster är ju rätt billigt om man jämför med andra djur (: