Luktar illa
Hej!
Jag jag en guldhamster, snart ett år. Idag när jag tog ut henne ur buren så luktade hon jätte illa, alltså JÄTTE ILLA. Hon luktar aldrig när hon brunstar och ingen doft kom från doftkörtlarna, det kom från hennes underliv. Hon brukar bara lukta kiss därifrån. Inget verkar inflammerat selleri nåt annat osv, vet ni varför hon luktar?
- Redigerat 2022-01-15 16:12 av Cireea
- Redigerat 2021-12-27 20:37 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Jag glömde lägga in etiketter och jag kan inte ändra
#1: lyckades få in dem
Om hon luktar illa från underlivet kan det vara inflammation i exempelvis livmodern. Du bör uppsöka veterinär.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Hon luktade inte några minuter senare, kan det vara kiss? Borde jag fortfarande söka upp veterinär?
#4 Aldrig hört att en hamster luktar SÅ illa när dom kissat och inget jag upplevt själv. Det är du själv som avgör om det är aktuellt att åka in eller inte.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag känner en smådjurveterinär som jag ska prata med först
#6: hur har det gått?
#7: jag har inte fått tag på veterinären än. Ska se till att göra det. Kiwi är som vanligt och luktar inget. Får se hur jag gör, får i värsta fall eller bästa fall ta och åka in med henne
Så nu har jag pratat med veterinären så tänkte uppdatera lite. Hon sa att om lukten inte kommit tillbaka utan bara varit en engångsgrej typ, och att om hon äter, kissar, bajsar, och beter sig som hon brukar och att hon inte har några sår eller irritationer någonstans på kroppen så skulle jag avvakta. Om det sedan händer igen så ska vi åka in.
Så jag avvaktar :)
:ännu en uppdatering, som jag skrev tidigare så har jag inte åkt till vet. Dock så tror jag nu efter att ha kollat på henne i några dagar att det helt enkelt var kiss. Hon kan lukta lite så ibland, inte lika mycket, när det är blött kiss i sandbadet. När det är torr så luktar hon inte.
#1: vad är etiketter?
#11: för att visa vad man skriver om. Etiketter är som en "kategori"
Sista uppdateringen i denna tråd, det var brunst