Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhälsa
Läst 244 ggr
Magnete
1

Långa naglar/klor

Min hamster är ett halvår gammal och jag tycker att hans naglar/klor börjar se lite långa ut. Jag har aldrig haft en hamster innan så jag kan ju ha fel eftersom att jag inte vet hur långe de ska vara. Om de är för långa vad ska man då göra? Ska man åka till en veterinär eller kan man göra det på en djuraffär?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Jag har hört att man ska klippa dem isåfall, hos veterinären, vet ej om det går hos djuraffär (det kanske går!)

Kan du skicka bild?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#1: på det är inte ofta dem blir för långa

Cireea
0

Är klorna redan långa så måste dom klippas ner, efter det så kan man sätta in större stenar i buren som dom kan slipa klorna på. ag tipsar om skifferplattor som man sätter exempelvis under vattenflaskan, vid husets ingång och runt matskålen. På platser där dom går ofta med andra ord.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

91Marran
0

Jag har klippt själv när det har behövts. Inte så lätt alla gånger men det har gått bra.

Mvh
Mig

Magnete
0

#3: Jag har två stora stenar i buren men han brukar inte göra något med de vad jag vet och det verkar inte som om att han slipar sina naglar på de. Men jag ska se om jag kan hitta några platta stenar att sätta under vattenflaskan och så:

Elsa :D
1

Man kan klippa klorna själv men en veterinär kan också göra det. Gå ut och ta några stenar rätt så stor yta så din hamster kan gå på stenen när du har tagit en sten gå in och koka upp den så att alla parasiter och baciller försvinner sen kan du vänta tills den svalnar sen kan du lägga ner den i buren. Stenar hjälper mot långa klor och hamstrar kan gnaga på stenen och filar ner sina tänder. Min hamster älskar sina stenar och dom hjälper så bra.

Lycka till ;)
Meraxes
1

Jag kan inte klippa klorna på min hamster för hon sprattlar för mycket xD Så vi åker regelbundet till en hamsterkunnig veterinär och klipper ^^

91Marran
0

Om du själv ska klippa, håll själv för då märker du om den drar undan tassen. Annars kan det bli att man klipper av tassen om man har otur.

Mvh
Mig