Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: dvärghamsterbottenmaterial
Läst 237 ggr
mellanhavochhimmel
0

Jord i hamsterakvariet?

För tillfället används alspån och carefresh som Bottenmaterial.

Kan man ha jord eller liknande i hamsterakvariet så hamstern kan gräva ner sig?

Haren9
0

Jag har torv till mina gerbiler, har hört att det kan damma men mitt gör inte det. Bra att gräva i också!

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Cute hamster
0

Kanske kokonötsfiber

Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨

Jillyana
0

Edit: jag är på mobilen så ber om ursäkt för stavfel

Kokosnötsfiber vart nedröstat direkt i en annan tråd då fivern är för trådig och därav kan skada/döda hamstern.

Jord funkar men måste hållas relativt fuktig, den får inte damma, och fult är inte heller jättebra så blir lite svårt och inget jag kan säga bu eller bä om.

Torv som första personen skriver on är antingen jättebra eller extremt dammigt. Så kolla märke och recension noga få jag har jobbat mee både dammfritt och bäldigt dammigt torv.

Har personligen köpt riven asp som strötill min framtida hamster men kan inte säga något om hur den är ännu då jag inte har hamstern än. Men det jag provade i djuraffären var formbart och höll ganska bra även när jag skalade påsen lätt. Kan ge mer info npgon gång efter nyår förhoppningsvis:)

• Redigerat 2021-12-02 11:26 av Jillyana
mellanhavochhimmel
0

Tack för era svar! Dammfritt känns väldigt viktigt så får se om jag hittar någon bra torv :)

Jillyana
0

#4: ja, dammfritt är extremt viktigt då hamstrar är små, har känsliga lungor och bokstavligen leker, gräver, bor och sover i bottenmaterialet. Verkar som nr.2 har hittat bra torv så kanske kolla med hen vart hen fått tag i det.

Cireea
0

#3 Nu kanske jag tror fel men jag undrar om inte #2 pratar om coconut soil och inte fibrer. Tänker att fibrerna som du menar aldrig skulle kunna gå att använda som Bottenmaterial då det är mer trådigt medan coconut soil är lite mer jordigt.

Vet i alla fall att coconut soil eller reptile soil går utmärkt att använda i buren.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Jillyana
0

#6: aaaaah, jo det kan det ju såklart vara! Tänkte inte så långt :)

Cute hamster
0

#6: joooja det var det som jag menade 😆 inte fiber

Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨

Jillyana
0

#8: ber om ursäkt, var lite trög där XD skyller på trött hjärna ^_^