Färg hamster Campbell?
Hej
Min familj funderar på att skaffa hamstrar efter jul och försöker lära oss så mycket så möjligt om dessa sötnosar.
Vi har fastnat för Campbells och kommer att köpa från en uppfödare om det blir aktuellt. Vi har varken kunskap eller intresse av att avla så de kommer att vara sällskapsdjur.
Då vi är nya inom detta får ni ha tålamod med att jag inte kan de korrekta termerna osv 😃
Som jag förstår det kan Campbells vara olika färger. De kan vara enfärgade eller ha flera färger. Jag tycker de som är ”mönstrade” är sååååå söta.
Nu till min fråga…
Finns det färger som är finare / högre i klass? Finns det färger som är ”misslyckade” och varför i så fall?
Tacksam för enkla svar så denna okunniga förstår 😃👍😃
- Redigerat 2022-02-17 21:05 av Cireea
Här kan du läsa om campbells, färger på dem, teckningar etc.. lycka till!
http://www.hamsterforeningen.se/våra-arter/dvärghamster/campbells-18359081
#1: Tack. 🌸
Hade redan läst den men blev inte så mycket klokare. 🙃
Det kanske helt enkelt är för krångligt att svara på till någon som är nybörjare 😃
Vilka färger har föräldrarna när de blir sådär gulligt ”mottled” eller ”collared”?
Det får någon annan svara på 🙂 är inte insatt på genetik, speciellt inte campbells 😉
Det finns ingen färg på någon hamster som är bättre än någon annan. Sedan finns det bättre och sämre kvalité på färgen i sig, vilket man får reda på genom exempelvis utställningar.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4: Tack för ditt svar 🌸