Elektronik i närheten av hamster?
Hej jag har en hamster i samma rum som jag spelar tv-spel i, är det någonting att ändra på eller vad borde jag göra jag märker själv att han inte vill gå upp förens jag han stängt av allting, tankar?
Är inte helt säker nu, men vänta helst på någon annan som vet lite bättre.
Jag tror att ljuset från spelet kan störa hamstern. Man bör heller inte ha för högt ljud i närheten av hamstrar.
Minns att jag somnade och glömde släcka en skrivbordslampa. Min hamster var inte aktiv den natten…
En lampa som lyser mot en vägg där hamsterburen inte står, brukar inte störa de. Min störs inte alls. När det blir lite för ljust för honom, brukar han gräva ner sig. Jag har inte min taklampa tänd om jag inte måste.
På ett kortfattat sätt stör ljuset din hamster när du spelar. Har du ett annat ställe i ditt rum där han inte blir störd av, tror du?
Mja, många har sina hamstrar i centrala delar av hushållet utan problem. Har själv en del hamstrar i tvrummet emellanåt och dom bryr sig inte alls om taklampor, tv eller musik. Handlar nog snarare om att dom vänjer sig vid olika ljud och ljus. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Har min hamsterbur mitt i huset (vardagsrummet) och typ 2 meter från vår tv. Hamstern stör sig inte på ljuset eller ljudet alls han vaknar ändå om tvn är på.
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨