Hantering av hamster
Hej!
Kan man använda handskar/tjocka vantar om man är rädd att bli biten när man hanterar en hamster?
Tack på förhand :)
Kan kan man väl men det är inger jag rekommenderar. Brukar bara tillföra mer problem och osäkerhet.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Känns lite som att man bara flyttar problemet framför sig med vantar.
Du kommer inte komma över rädslan att bli biten så länge du inte hanterar hamstern med händerna. Om du behöver lyfta ur hamstern från buren har jag sett smarta tips som att låta hamstern åka i tekopp istället för direkt i händerna.
// Harley
Jag tycker att du först ska testa få hamstern tam om du inte redan gjort det.
Jag hade en hamster som aldrig riktigt gillade att bli uppburen, (hon bet på allt hon kom över) men hon älskade mig ändå och hoppade upp mot glaset varje gång hon hörde min röst eller kände lukten av mig. Hon gillade att bli klappad och bet mig aldrig när jag klappade henne.
Fast varje gång jag måste ta ut henne från buren använder jag handskar eller någon kopp.
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨
#2 Ja precis så tänker jag också!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Det värsta som kan hända är att bli biten men det är igentiligen ej så farligt❤️
#0: hamstrar bits bara när de är rädda så ta det bara lugnt och försiktig så kommer nog hamster inte att bitas. Om hamster ska bli tryck med dig måsten kunna känna din doft när du kommer, det gör den inte om du har ett par tjocka vantar på dig.