Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 369 ggr
91Marran
0

Rädda hamster

Hej!
Jag har hittat en hamster som behöver räddas på blocket. Det jobbiga är att jag inte kan rädda den för att vi har katter. Gerbilerna jag hade var vana vid katter eller ja de blev. Men hamstern kanske blir stressad av att katter slår på akvariumet och "leker". Vi har inte något rum att stänga ute katterna, förutom badrummet och där har vi ingen plats.

Mår dåligt över detta. Hur hade ni gjort? Den finns nästan 2h bort och det är inga problem i sig, men frågan är katterna.

Mvh
Mig

anma04
0

Mina hamstrar märker inte ens när katterna står och glor in🙄😂 Inte vad man märker av iaf, de är inte stressade.

91Marran
0

Blir så osäker i fall det inte fungerar. Vad gör jag då?

Mvh
Mig

Herveaux
0

#0: Jag hade inte vågat chansa om jag inte hade möjlighet att hålla djuren isär om de inte skulle fungera. Skulle inte kännas schysst mot hamstern om den ev skulle behöva flytta en gång till.

// Harley

91Marran
0

#3 Det är lite så jag tänker. Om det inte går, hur hittar jag ett bra hem då? Bra hem växer inte på träd.

Mvh
Mig

Herveaux
0

#4: Du ska ha guldstjärna både för att du vill ta hem hamstern men framförallt för att du tar dig tiden att tänka på vad som skulle kunna hända om det inte fungerar med dina andra djur. Så resonerar en klok djurälskare! 🧡

// Harley

91Marran
0

#5 Åååh tack! Det glädjer mig att höra.

Mvh
Mig

91Marran
0

Frågan är bara var den hamnar om inte jag tar hand om den. Kan ju hoppas på en annan djurvän.

Mvh
Mig

[Elina07]
0

#7: ingen vän eller familjemedlem som kan tänka sig att ta över hamstern?

91Marran
1

#8 Tyvärr inte! :(

Mvh
Mig

91Marran
0

Någon i Växjö som kan hjälpa till?

Mvh
Mig

91Marran
0

Inte någon?

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Jag önskar att jag kunde, bor dock inte nära Växjö och får inta skaffa fler ❤️‍🩹

[Elina07]
0

Tyvärr…
har inte plats till fler…
har mer än 3h dit :(

91Marran
0

Nu är annonsen borttagen. Hoppas att den lilla blev omhändertagen av bra människor. Så att den är slipper råttburen.

Mvh
Mig