örter o sådant
jag har tänkt skaffa mig örter o sprays (vet ej vad det e på svenska heh XD) men nu är ju bara problemet, vart ska jag köpa det? har hittat utomlands men vill ju helst ha ifrån sverige. Tacksam för svar <3
sunoo
- Redigerat 2021-11-09 20:54 av Cireea
örter kan du ju odla själv, men vad menar du med sprayer? Det är väll inget som en hamster behöver?
#1 Sprays, alltså typ kvistar med frön och sånt på, finns t ex oat spray och flax spray. Är väl som frön och örter och sånt där bara att det sitter kvar på kvisten så att hamstern får plocka av dem själv 😊
#2: aha då vet jag vad du menar! För att göra gnagarpinnarna behövs: pinne, mjöl, vatten, mat/godis.
1) skölj pinnen noga och om du vill vara säker, torka i ugnen på 100 tills torr och fin.
2) om maten eller godiset till hamstern är i stora delar kan dessa delas upp och blandas sedan om i en skål.
3) blanda vatten och mjöl, detta ger en klistrig konsistens som man doppar pinnen i.
4) låt torka, kan göras i ugnen för snabbare torkning.
#2: om jag missförstod så kan du kolla fågelavdelningen på din djuraffär, de har ofta sådant.
#0: var det något liknande detta du ville åt? Det har jag hittat på fågelavdelningen här hemma. https://www.mostphotos.com/sv-se/4277158/bird-millet-in-basket
Mixerama, dock utländskt men väldigt bra utbud av just örter och sånt.
Har du kikat på durlycka annars?
https://www.djurlycka.se/produkt-kategori/hamster/foder/
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vet att det är utländskt men du kan leta på oakwoodforestshop, Tinyflowersshop, getzoo, mixerama, rodipet o sånt
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨
#6: inget där som jag tänkte (:
sunoo
#7: oakwoodforestshop finns ej??
sunoo
#4: närmaste djuräffär ligger ca 1 timme härifrån
sunoo
#2: precis! har försökt få fram namnet på svenska men hittar inget XD
sunoo
#1: sprays är en bra sak för aktivitet o mat (ger även en fin miljö i buren)
sunoo
#12: menar du spröt? Exempelvis vete spröt? Sådant kan du nog köpa av bönder om du kollar runt, eller odla själv i kruka
#9: hen kanske menar redwoodgroveshop?
Det finns iaf fina sprays där 🎃🪴🍂
#9: jo det finns visst :) bara att man inte kan komma in på hemsidan men det finns massor sprays och herbs där
#14: ja där finns det också men det finns även en oakwoodforest.
Du hittar väldigt mycket på Mixerama, sen har du happyrabbitsandfriends som har mycket skoj. Båda sidorna har jag köpt ifrån och har varit nöjd varje gång.
Det finns inte så många sprays i Sverige förutom hirs, du kan hitta en del på Djurlyckan. Men jag skulle råda dig att kolla in utländska sidor, men farligt för plånboken. Men din hamster/gerbil kommer älska dig.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Du kan också leta på etsy.
#19: har hittat på etsy, tycker det verkar bra (:
sunoo