Senioranpassning?
Hej! Min lilla dvärghamster är 1 år och 8 månader, och jag börjar fundera på om/när jag ska senioranpassa åt honom. Det enda jag har märkt är att han har blivit mer kräsen med maten, så har tänkt beställa nytt Foder. Finns det några tecken att hålla utkik efter när det gäller åldrande? Om ni senioranpassar buren, när brukar ni göra det?
Jag har bara anpassat när hamstern visat tecken på att vara blind eller fått problem med balansen.
Med blinda hamstrar har jag sett till att buren är inredd på exakt samma sätt hela tiden för att underlätta för dom att ta sig runt. Jag undviker även högre inredning som dom kan ramla ned från.
Får dom sämre balans, vilket inte är helt ovanligt, så brukar jag även då undvika hög inredning eller leksaker som är svåra för dom att ta sig upp på eller ned ifrån.
Dock är det sällan som jag behövt anpassa inredningen utan dom flesta klarar sig fint hela livet med samma typ av inredning.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: Ok, som sagt har jag inte märkt något förutom med maten. Så jag får vänta och se helt enkelt! Tack för tipsen :)