Dricker mycket
Hej ! Min snart 2 åriga hamster har börjat kissa och dricka väldigt mycket . Är det diabetes? Finns det något jag kan göra? Tacksam för svar 🙂
Tja, skulle kunna vara diabetes, ett vanligt tecken är att djur/människor dricker mycket. Tror också att om njurarna krånglar kan man bli otroligt törstig. Men om du är det minsta orolig, ta din hamster till en veterinär då ingen av oss kan göra ett bra/pålitligt uttalande såhär.
#1 tack för svaret ska avvakta lite och se
#2: skulle nog rekomendera att ringa och få råd från en professionell djurvårdare direkt. Leta reda på någon 24/7 djurklinik, ring och fråga. Saker kan gå extremt fel extremt snabbt.
#3 vet du någon klinik som är erfaren av hamster ska försöka ringa på fredag kan tyvärr inte imorgon då jag kommer hem väldigt sent
Att en hamster dricker mer kan ha flera orsaker, diabetes eller problem med njurarna som nämnts är två alternativ. Ta kontakt med veterinär för en undersökning, vi här inne kan inte svara på vad som är felet.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#5 okej tack för svaret
Ring en veterinär i morgon. Du är ju skyldig att ta den till veterinär när något är fel. Lycka till!
Mvh
Mig
#4: eftersom jag inte vet vilken region/kommun du bor i kan jag inte ge mer tips än att googla. Hamstrar tror jag hamnar under exotiska djur så att googla ”exotiska veterinärer” borde hjälpa. Annars sök efter veterinär kliniker samt din kommun/region.
Hirtade denna lista, vet dock inte hur hjälpsam den är för dig: https://www.dvarghamster.se/allmant/kontaktuppgifter-veterinarer