Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: guldhamstergenetikhamster
Läst 201 ggr
[Elina07]
0

Långhårig + korthårig= Mellanhårig?

Hej!
Det är så här att jag har en fråga om hårlag. Är det möjligt att en långhårig hamster och en korthårig hamster kan få "mellanhåriga" ungar?

Jag har sett bilder på korthåriga silvergrå Guldhamstrar och det liknar inte min hamster.

Så kan min hamster vara "Mellanhårig" (om det nu finns det, eller det kanske finns ett annat ord för det) ?

Jillyana
0

som jag har förstått det (ta det inte för 100% fakta då det kan vara fel) är att det finns långhåriga eller korthåriga. Däremot ser de långhåriga olika ut beroende på kön. Hanarna har väldigt långa lockar och ser iprincip ut som en tupe med ben och ögon. Samtidigt har honorna mer av små toffsar av hår vilket jag antasr kan tolkas som "mellanhåriga" så som du så urgulligt kallar det :)

[Elina07]
1

#1: min har inte lång päls vid baken, vilken man kan se. Utan att när jag har sett bilder på korthåriga silvergrå guldhamstrar, är de mer korthåriga än vad min är…🤔🤔

Jillyana
0

#2: då vet tyvärr inte jag men det kanske hjälper om du lägger upp ett foto så andra mer erfarna kan se?

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
0

Nej det finns ingen "mellanhårig". Antingen är den långhår eller korthår. Dock finns det bra och dåliga långhår eller korthår.

Exempelvis en dålig långhår kan se nästan korthårig ut för den som inte är insatt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Elina07]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Här är några bilder på honom där man kan se när han har sovit och kommit ut.

[Elina07]
0

men jag vet inte om man kan se så bra

Cireea
0

Tycker din hamster ser korthårig ut på dom där bilderna.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck