Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: guldhamsterhälsa
Läst 155 ggr
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Hamster fick vatten på sig!?

Igår så var en av Kiwis vattenskålar vid lock listen och när min bror tog hand om henne, satt tillbaka henne i buren så stängde han locket. Jag var inte där och vet inte exakt vad som hände men när han hämtade mig så var Kiwi blöt. Hon var blöt runt ansiktet och några små delar på ryggen och rumpan. Vi torkade henne först med handduk, sedan med tandborste och sen så la vi henne i sandbadet. Hon verkade inte så chockad för hon darrade inte, ryckte inte till vid minsta lilla rörelse, skrek inte, bet ingen..

Vad händer nu?! Jag vet att hamstrar inte ska bada pga för mycket oljor skapas men vad kommer hända med Kiwi och vad ska jag göra? Svar snabbt tack

[Elina07]
0

Har inte så mycket erfarenhet, men jag tror inte att det är någon fara. Om din hamster mår bra, så är det inte någon fara. Hamstrar ska ju inte badas med vatten, då det inte är bra för de.

Herveaux
0

#0: Det är knappast någon fara. 😀 Det man ska undvika är att bada hamstern regelbundet men om den tex har fått något i pälsen som behöver tvättas bort så är det okej att den blir lite blöt vid enstaka tillfällen.

// Harley

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Okej tack

Cute hamster
0

#2: eller använda någon sandbad😃

Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨

Cireea
0

Du behöver absolut inte oroa dig för det där.
När man avråder från bad så pratar vi alltså fullskaliga bad där hamstrarna simmar runt i vatten eller liknande. Att dom blir lite blöt från en vattenskål är inte hela världen, bara att torka torrt så ska det nog gå bra.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck