Hamster Hjul Trixie
Hej. Jag har ett hamsterhjul från Trixie, och det är såhär att efter jag sköljde av det och lät hjulet torka, var de trögt att snurra på det.
Någon/några som vet om man kan smörja det?
Hjulet är även "konstigt" då det går att flytta fram och tillbaka. Hjulet stannar aldrig på sin "plats".
Någon som har ett förslag vad jag kan göra åt det?
Testa smörja med lite vanligt matolja, exempelvis rapsolja.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Det hände samma sak för mig, alltså att hjulet flyttade på sig, sen så ramlade det två gånger ( medans min hamster var i det ) så var uppe hela natten. Dagen efter så satte vi fast det. Kan skicka bild:
#4 Det där problemet har jag också haft på ett par av mina. Lät sambon ta en tång och böja till metalldelen så blev det bra igen.
#5: Hur? alltså var böjde han metalldelen?
#6 Dom två stängerna som går ner till själva foten, dom böjde han bakåt. Alltså bortåt från hjulet. Inte mycket men några millimeter och det fungerade kanon!
#8 Japp
#9: så jag ska bara böja metalldelen mer bakåt?
#7: har du en bild hur det ser ut?
#10 Ja.
#11 Alltså hjulet ser ju exakt likadant ut även efteråt 😅 Man böjer så lite så det är knappt märkbart
#4: jag hade också problem med min, man kan ta tandpetare eller någon liten pinne som man sätter i hålen där under så att hjulet hålls upp. Se bara till att pinnen sitter fast ordentligt så att den inte ramlar av när hamstern springer på den. Har funkat kanonbra för mig. Rekommenderar att du testar 😊
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨
#13: Ok. Har du någon bild så jag kan se på ett ungefär?
#14: japp ska ta en bild snart!
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨
#16: aha, okej, får pröva det sen