Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: guldhamstergenetik
Läst 143 ggr
Bilbo123
0

Skaffa stamtavla på guldhamstet

Hej. Tänkte skaffa stamtavla på mina sötnosar. Kan man få stamtavla oavsett om man vet något om bakgrunden eller inte? När jag försöker ansöka om stamtavla så hittar jag bara registrering av kullar, nån som vat vart jag klickar för att registrera min hona?

Jillyana
1

För att kunna få en stamtavla på hamster, liksom vilket annat djurslag som helst, MÅSTE du veta deras föräldrar. Och detta kan man endast få från uppfödare. Har du en hamster från endjuraffär funkar inte detta då de har noll koll på bakgrunden. du KANSKE kan få tag i din hamsters stamtavla, förfäder, om du tagit emot en omplacering förutsatt att du vet vart den kommer ifrån.

Detta är åtminstonde som jag förstått det, detaljer kan vara fel.

• Redigerat 2021-09-16 18:49 av Jillyana
Cireea
2

Du kan, åtminstone i SHF, registrera djur även om dom inte har någon stamtavla. Dock blir hela stamtavlan då tom och det enda som det står något om är djuret i sig.

Vill du alltså registrera din hona, som inte har någon stamtavla sedan tidigare, så kan du fylla i informationen du har. Resten blir ju dock blankt.

Jag vet inte vilken förening du försöker registrera i men när man registrerar enstaka individer i SHF klickar du i för att registrera som vanligt och på kullstorlek skriver du alltså 1.

Vill dock förtydliga att detta inte gör henne till något stamtavledjur utan du har endast registrerat henne. En stamtavla är inget dom kan få genom en enkel registrering om där inte finns mer information om förfäderna.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Bilbo123
0

Ok, tack för svar. Vet tyvärr inget om mamna eller pappa men ska försöka få tag på uppfödaren för att få reda på det😊