Felaktiga fakta
Det är ju ganska vanligt att man stöter på "fakta" angående hamstrar som inte är rätt. Stötte på ett nytt påstående på en hemsida idag. Det är en uppfödning av dvärgar. Där utöver faktan att smådjur ska bo ensamma står såhär;
"Dvärghamstrar har den korta livslängden, som bara är 2-3 år. Om du skapar en bra miljön för din lilla kompis, kommer den dvärghamstern att leva ett år längre, även om detta snarare är ett undantag från regeln, men inte normen.
Dvärghamster honor, som föder barn, lever mindre än de som aldrig har haft bebisar. Därför rekommenderar vi inte att föda upp hamstrar om du vill att ditt husdjur lever längre och lyckligare"
Är ju lite motsägelsefullt då hon (?) själv föder upp, har hon olyckliga hamstrar då?
#0: Oj, ja detta var då en studie i felaktigheter och motsägningar. 🤨
"även om detta snarare är ett undantag från regeln, men inte normen"
Ehm, på vilket sätt är undantag från regeln och normen olika saker? 🤔
// Harley

#1 Eller hur?
#2 Jag blir alltid så nyfiken på borttagna inlägg.
#3: Borttagna #2 var bara reklam-spam. 😒
// Harley

Ja det kan man ju vara utan.
- Redigerat 2021-09-04 17:44 av UlrikaD
#3: Som Harley skrev, reklam. Det finns just nu ett antal spam-botar (eller vad de kan tänkas heta) som härjar på iFokus. Tas och bort och blockas så fort admin hinner men det kommer strax en ny. Med andra ord så är det rätt många borttagna inlägg på alla möjliga sajter, men visst blir man nyfiken! 😉
Instämmer för övrigt, det där lät som rätt motsägelsefull "fakta" som dessutom verkar vara baserat enbart på egna erfarenheter.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Oj jösses… 🤔🤔
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Hamstrar som "föder barn"
Herregud
#8: visste aldrig att det fanns hamstrar som födde barn 🤔🤭🤭
Varning! ⚠ Jag är hamstergalen! 🐹🥰✨
Nej inte jag heller,🤭