Vila i frid Ebbađïž
IgÄr, alltsÄ 3 september, somnade Ebba in. Hon levde bara i tio mÄnader sÄ pÄ nÄgot sÀtt var hon sjuk eller skadad Àven om vi inte kunde hitta nÄgot fel pÄ henne. Dagen innan skulle jag ta ut henne pÄ kvÀllen. DÄ lÄg hon utanför sitt hus, nÀstan helt stilla men rörde sig lite. Vi tog försiktigt ut henne och försökte fÄ henne dricka frÄn en Àggkopp. Hon ville inte ha vatten sÄ vi prövade med lite Àpple. Hon orkade inte Àta nÄnting sÄ vi la tillbaka henne i huset och la i lite gurka, frön, pellets och Àpple i huset samt stÀllde en Àggkopp med vatten precis utanför. PÄ morgonen nÀsta dag var gurkan borta sÄ vi la i lite mer. men rörde henne inte eller nÄgot. NÀr jag kom hem frÄn skolan berÀttade mamma att hon hade kollat till Ebba pÄ lunchen och att hon var död. Senare idag ska vi ha en liten begravning. Just nu kan jag bara tÀnka pÄ alla gÄnger jag glömt byta vatten, ta ut henne, dra för persiennerna etc. Listan kan göras lÄng. Jag tÀnker pÄ all mat hon aldrig han fÄ, leksaker jag tÀnkte göra men aldrig gjorde och hur jag aldrig han skÀmma bort henne pÄ hennes födelsedag. Har ni varit med om nÀr ett husdjur dör och har ni i sÄ fall nÄgra tips.
Jag Àr helt borta!
Ska gÄ och leta efter mig sjÀlv nu.
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka fÄr du gÀrna be mig stanna kvar och vÀnta pÄ mig
đą
Jag beklagar verkligen sorgen för Ebba, hon var sĂ€kert en gĂ€tte fin hamster. Vila i frid Ebbaâ€ïž
#1: och #2 Tackâ€ïž Ja, hon var en gullig och nyfiken hamsterđčđ
Jag Àr helt borta!
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka fÄr du gÀrna be mig stanna kvar och vÀnta pÄ mig
Nu har vi haft en liten begravning i trĂ€dgĂ„rden. LĂ€skigt att se henne död men hon hade ett bra liv sĂ„ lĂ€nge det varadeâ€ïž
Jag Àr helt borta!
Fattar att det kan kĂ€nnas svĂ„rt, jag har ocksĂ„ varit med om det. Mitt tips Ă€r att tĂ€nka pĂ„ alla roliga grejer ni gjorde tillsammans och tĂ€nk inte pĂ„ nĂ„got negativt. â€
Varning! â Jag Ă€r hamstergalen! đčđ„°âš
#5: Tack för tipsetâ€ïž
Jag Àr helt borta!