Katt och hamster?
Hej alla med ett hamster intresse!
Jag har en fråga, jag planerar att skaffa en katt och hamster! Mina hamstrar har gått bort och tänkte köpa ny. Och sen planerar vi att skaffa katt.
Några invändningar?
Tack!
- Redigerat 2022-02-28 22:08 av Cireea

Varför skulle folk ha invändningar? Eller har du nyss haft ett inlägg att din förra katt åt upp din hamster?
Annars antar jag väl att du ser till att din hamster är säker från katten oavsett omständigheter. Då kan du väl skaffa vilka djur du vill.
Känns lite som om jag missat nån tidigare diskussion.
#1: nej nej det här du inte😂
Jag när jag har frågat tex vänner vad dom tyckt har dom blivit helt ställda. ”Katt och hamster?!”
Tänkte bara att det kanske inte funkar eller att katten kanske alltid sitter och vakar brevid buren.
Så det går alltså att ha båda?

#2 Jaha, då är jag med.
Jag har haft båda men mina hamstrar har alltid haft eget rum.
Vet att folk har det annars också men då är extremt noga med säkerheten.
Men man läser ju emellanåt om olyckor ändå trots förberedelser så jag har aldrig vågat chansa.
#2: Se till att ställa buren så inte katten kan välta den! Talar tyvärr av egen erfarenhet på den fronten 😓 Extremt stressande för både hamster och katt.
Skulle rekommendera att ha buren på ett sätt så du kan stänga en dörr eller något så katten inte kommer åt buren när du inte är där för allas säkerhet 😊
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Jag har katt och hamster och det går bra😊 Vi har hamstrarna i ett akvarium och visst brukar katterna sitta och kolla på dom men de kommer ju inte åt dom. Har ett lock med galler men än så länge har de inte hoppat upp på det. En katt försökte hoppa upp men det var som att hon inte riktigt kunde bedöma avståndet när akvariet är genomskinligt så hon misslyckades och har inte försökt igen😂
Men även om de kommer upp så är det ju ingen fara för hamstrarna och de verkar inte det minsta störda av att en katt eller två sitter och kollar på dom genom glaset.
När hamstrarna är i sin hage så har vi stängt dörren till det rummet.
Så hos oss är det inget problem.
Har också haft katter och hamstrar utan problem.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
jag har både katt och hamster katten är liiite intreserad men det går nog bra :)