Kan hamstrar få en fettknöl?
Ena av mina dvärghamstrar har en knöl på ena sidan kroppen och ja jag har varit till veterinären idag men ärligt talat så känns det inte som att veterinärer är så duktiga på hamstrar så jag tänkte att jag kollar vad ni har för erfarenheter av det.
Veterinären sa iaf att knölen är en fettknöl men hon fick kalla in en annan veterinär för att rådfråga så det kändes lite osäkert.
Knölen sitter som fast i huden och inte i kroppen och hamstern verkar inte ha ont när man trycker på den.
Tror ni att jag kan lita på det som veterinären kom fram till?
Hamstrar kan få fettknölar, ja.
Jag skulle åkt till en annan veterinär om du känner dig osäker. Åk till en som är kunnig inom exotiska djur då hamstrar faller inom den kategorin.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: veterinären sa att det känns som en fettknöl men att hon inte har ngn erfarenhet av hamstrar. Detsamma sa den veterinären som kallades in. De sa att eftersom hamstern inte reagerar när man trycker på knölen och eftersom den sitter i huden så tyder det på att det är en ofarlig knöl.
Det kanske bara är jag som oroar mig för mycket efter att ha läst så mkt negativt om veterinärer och hamstrar😅
#2 Ja alltså en fettknöl är ju en fettknöl oavsett djur så det bör ju inte vara så svårt för en veterinär, oavsett kunskap, att känna skillnaden på en fettknöl och en tumör exempelvis.
Utifrån det du beskriver låter det som en fettknöl men är du orolig så gå till en ny veterinär. 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck