Bra tort godis, tips
Hej! Eftersom att frön är ganska fett så har jag lärt mig att man inte får ge för många, har bättrat mig. Men jag har börjat med att försöka lära min hamster tricks ( guldhamster ) . Då vill jag gärna kunna göra tricket många gånger. Med belöning :)
Så för att komma till min fråga, har ni några tips på torra godisar som man kan ge lite mer av?
Torka grönsaker!
Exempelvis morötter eller zucchini i skivor.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vad smart! Hur många kan man ge per dag, eller vecka?
Torkar man i ugnen då?
- Redigerat 2021-08-06 23:49 av HaMsTeRpLaMsTeR123
#2 #3 Precis, man kan torka i ugnen. Tar en stund men helt klart värt det.
Jag skulle bryta upp skivorna i flera små bitar(beroende på vilken storlek du får efter torkning) och ge mindre bitar vid träning av tricks. På så sätt får du fler bitar men ger inte en stor mängd egentligen.
Varva torkade grönsaker med lite frön eller små bitar av exempelvis hundgodis (utan salt, socker och andra dåliga ingredienser) så ska det nog vara varierat nog.
Kan man även ge en guldhane pellets när man tränar den?
Hej! För någon vecka sedan så sökte jag på internet hur man kunde torka och då stog det någonstans att man bara kunde låta torka på en tallrik så jag testade. Jag hade gett upp hoppet på dem när dem inte blev torra men glömt slänga, nu någon vecka senare så är dem helt torra, hårda. Kan man ge det eller är det ruttet? Inte mögligt eller nåt sånt.
Förlåt för oklar text ;)
Ni fattar nog när ni ser bilden
#6 Oj det vågar jag inte svara på faktiskt.
Hade själv inte torkat så utan i ugn, men om du läst att det ska gå bra så gör det säkert det.
Ska jag testa? Vill inte att hon ska bli dålig i magen
#9 Testa smaka en själv först och se hur det smakar 🙈
Jag tror det går bra att ge. Så länge du inte kan se mögel eller annat elände och de smakar OK.
Jag läste för länge sen att man kan torka äppelskivor (till sig själv) utan ugn och istället hänga upp äppelringarna på ett uppspänt snöre i rumstemperatur och låta tiden gå.
// Harley
#11 Då går det säkert bra att ge, bara jag som aldrig hört om det förr. Men det är klart, hur torkade man frukt förr liksom..
Okej.. jag ska testa ändå, ( vill vara på säkra sidan ) 🥴 är inte världens största fan av rå zucchini men aja
Kan meddela att det inte var gott 😭😝
#13: Vad gör man inte för sina pälsklingar. 😅
#14: Usch då, var det blä-igt för att det var torkad rå zucchini eller var det mer en frän maten-har-blivit-dålig-smak?
// Harley
Alltså.. jag vet inte riktigt.. inte så bra på att kolla sånt. Jag får be mamma ikväll, 😂